English

محمد نوذری تأکید کرد:

تشکیل همیاران سلامت در روستاها ضرورت دارد

استاندار ایلام گفت: همه فرمانداران موظف به تشکیل همیاران سلامت در روستاها با مسئولت دهیار و نظارت بخشداران هستند.

تشکیل همیاران سلامت در روستاها ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری در دومین جلسه ستاد استانی کرونا در سال ۱۴۰۰ افزود: همه فرمانداران موظفند هر چه سریعتر نسبت به تشکیل همیاران سلامت  متشکل از دهیار، مسئول پایگاه مقاومت و مسئول خانه بهداشت اقدام و کلیه مسائل روستا اعم از کنترل تجمعات، حضور مهمانان، برگزاری مراسمات شادی و عزا و اعمال محدودیتها را با مسئولیت دهیار مدیریت کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه دادستان های شهرستان ها از همیاران سلامت در روستاها حمایت می کنند، اظهار داشت:  فرمانداران درجلسه ای دستورالعمل ها و شیوه نامه های اجرایی و مسئولیت مدیریت کرونا در روستاها را با ابلاغ بخشدار برای دهیاران تبیین نمایند و در صورت هرگونه کم کاری، عادی انگاری  و به خطر افتادن جان و سلامت  مردم با مسببین برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرایط استان بسیار خطرناک است و دهلران به شرایط قرمز، و آبدانان و چرداول هم به نارنجی تغییر وضعیت داده اند و ایلام و ایوان نیز سیر صعودی دارند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه عادی انگاری مردم ، غفلت از کرونا و عدم رعایت پروتکل ها شرایط استان را تغییر داده است، گفت: استان ایلام شرایط خاص  و در حال جهشی را طی می کند، که این مهم نیازمند انجام اقدامات اساسی و اصولی برای مدیریت و رهایی از این شرایط توسط دستگاههای متولی است.

 نوذری با تقدیر و تشکر از مردم، دستگاههای درگیر و رسانه ها، افزود: هر جا مردم کمک کردند و همه پای کار بودتد موفق تر عمل کردیم.

استاندار ایلام اظهار داشت: در مدیریت کرونا که سلامت مردم خط قرمز ماست در هر کارگروهی باید از مسائل حاشیه ای پرهیز کرد و به کلیت موضوع پرداخت خواستار همکاری  رسانه ها، صدا و سیما و فعالین فرهنگی و اجتماعی در بحث تولید محتوا و اقدامات پیشگیرانه شد.

نوذری با اشاره به اینکه  منطقه دشت عباس یکی از خطرناک ترین مناطق استان است که در تلاقی استان خوزستان و شهرستانهای دهلران و آبدانان قرار گرفته است، گفت: قرارگاه دشت عباس به طور ویژه و با نظارت فرماندار اقدامات لازم را در جهت اجرای دستورالعمل ها و کنترل ورودی و خروجی ها انجام دهد.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای غیر بومی در شهرستان های قرمز و نارنجی ممنوع است، ادامه داد: پایش تصویری سه راهی سپتون هرچه سریع تر باید برقرار شود.

نوذری با اشاره به اینکه میزان مبتلایان نسبت به هفته آخر اسفند دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: اعمال محدودیتها و فعالیت مشاغل بر اساس رنگ بندی جدید تعریف می شوند و ادارات نیز با ۵۰ درصد نیرو فعالیت می نمایند.

استاندار ایلام با تاکید بر  ممانعت از تجمعات، چادرزنی ها، برگزاری مراسمات و حضور در آرامستانها در کل استان، تصریح کرد: چادرزدن در طبیعت ممنوع، همه فرمانداران با همراهی نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری چادرها اقدام نمایند.

وی در پایان گفت: ورود به آرامستانها، تجمعات و برگزاری هر گونه مراسم  در نقاط قرمز و نارنجی ممنوع و در سایر نقاط باید مدیریت و با رعایت پروتکل ها انجام گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه