English

هدیه قرن شهرداری و شورای پنجم نوشهر به شهروندان رونمایی شد:

احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر

شهردار نوشهر از احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر به عنوان هدیه قرن شهرداری و شورای پنجم نوشهر به شهروندان رونمایی کرد.

احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی امانی در این باره اظهار داشت: مجوز و موافقت اولیه اداره کل سازمان بنادر و دریانوردی استان مازندران و میراث فرهنگی و گردشگری برای احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر صادر شد.

وی ادامه داد: جانمایی این جزیره در منطقه بسیار زیبا و چشم انداز رویایی و تلفیق جنگل و دریا در ورودی شرقی نوشهر مقابل پارک نگین می باشد که طرح مطالعاتی و طراحی آن توسط شرکت طراحان بندر سازه پارس صورت گرفته و در سال جدید مقدمات برگزاری فراخوان جهت تعیین سرمایه گذار بخش خصوصی و شروع کار در دستور کار قرار می گیرد.

جزیره مصنوعی نوشهر

شهردار نوشهر تصریح کرد: در طراحی این جزیره منحصر به فرد که به شکل گل «اُرکیده» از گلهای زیبا و خاص منطقه نوشهر است، الهام گرفته شد و دو برج آن نیز برگرفته میوه بلوط جنگلهای «هیرکانی» است و در ساخت آن تمام مسائل محیط زیستی اعمال خواهد شد.

وی گفت: این جزیره در فاصله یک کیلومتری ساحل در عمق چهار و نیم تا هفت متر آب که با یک پل و عرشه به ساحل وصل می شود.

امانی تصریح کرد: وسعت این جزیره ۱۸ هکتار است که در طراحی آن امکانات خاص و بی نظیری همچون اسکله با قابلیت پذیرش ۳۰۰ شناور تفریحی، هتل ۵ ستاره، رستوران دریایی، شهر بازی، مجوعه ورزشی و تفریحی، استخر، سالن همایش، باند فرود بالگرد و... در نظر گرفته شده است و برای احداث این جزیره از رسوبات و ماسه های دریایی استفاده خواهد شد.

جزیره مصنوعی نوشهر

وی افزود: حوضچه آرامش جزیره قابلیت پذیرش کشتی تفریحی تا طول ۴۰ متر را خواهد داشت و از مزایای آن می توان به تحول صنعت توریسم و جذب گردشگران داخلی و خارجی و اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم و کمک به اقتصاد پایدار شهر اشاره کرد.

شهردار نوشهر در پایان از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، استاندار مازندران، نماینده مجلس و فرماندار نوشهر به خاطر همراهی و همیاری همیشگی تقدیر و تشکر نمود و خواستار این شد تا در این پروژه عظیم نیز همانند گذشته یاریگر باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه