English

مهدی شفیعی خبر داد :

۲۴ نفر مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان افزایش مبتلایان ویروس انگلیسی در استان افزود : تاکنون ۲۴ مورد ابتلا به کووید-۱۹ واریانت انگلیسی در استان گزارش شده است.

 ۲۴ نفر مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان کرمان

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، مهدی شفیعی،  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگاران با بیان افزایش تعداد مبتلایان کرونای انگلیسی در استان گفت: با گزارش مواردی از ویروس کووید-۱۹ واریانت انگلیسی از حوزه دانشگاه های علوم پزشکی بم و جیرفت استقرار و گردش این واریانت جدید در استان محرز شده است.

شفیعی در پاسخ به سوالی در رابطه با امکانات استان در آزمایش و نمونه گیری تشخیص تست کرونای انگلیسی خاطر نشان کرد : از آنجا که انجام این آزمایش برای تمامی نمونه های مثبت و مبتلا به کووید-۱۹ امکان پذیر نیست حضور این واریانت جدید در گوشه و کنار استان زنگ خطر جدید در خصوص شعله ور شدن آتش همه گیری مجدد و پیدایش موج چهارم در استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی علت این افزایش تعداد مبتلایان را مسافرت و دورهمی ها دانست و با هشدار به هم استانی ها بیان داشت : افزایش سفرها، مهمانی ها و جشن ها،  شرکت در مراسم عزا و دور همی ها می تواند به گسترش مجدد بیماری و ایجاد همه گیری دامن زند.

وی افزود : استفاده از ماسک و پرهیز از سفر و شرکت نکردن در اجتماعات بویژه پرهیز از تماس کودکان با سالمندان می تواند از گسترش بیماری جلوگیری کند.

شفیعی یادآور شد : گزارش از استان های درگیر با همه گیری کووید-۱۹ انگلیسی حاکی از این است که بیشتر افراد در روزهای اول بیماری علائم تنفسی نداشته و بیشتر علایم گوارشی داشته اند، ولی فرد به طور ناگهانی دچار تشدید علایم شده و سیر بالینی بیماری به سمت وخامت خواهد رفت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی باهشدار به رعایت پروتکل های بهداشتی افزود : توصیه می شود مردم کوچکترین علایم بیماری را جدی گرفته و ضمن رعایت فاصله از دیگران و مراقبت از خود در منزل حتما به مراکز منتخب درمان کووید-۱۹ مراجعه نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی