English

محمد فرید سپری خبر داد:

رتبه برتر استان کردستان در تولید سیب زمینی در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در بازدید از انبار های فنی و سردخانه سیب زمینی شهرستان دهگلان اظهار داشت: ما در کل استان کردستان 9 هزار هکتار کشت سیب زمینی داریم که بیشتر آن در شهرستانهای قروه ودهگلان تولید می شود که براین اساس در کشور رتبه چهارم تا پنجم را در سطح کشور داریم.

رتبه برتر استان کردستان در تولید سیب زمینی در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد فرید سپری با اشاره به پتانسیل تولید بخش باغبانی به مقدار 400هزار  تن در سال گفت: ما نیازمند به سرمایه گذاری بیشتری در این راستا هستیم که این باید جزو سیاستهای اصلی بانک کشاورزی قرار بگیرد و با توجه به عدم امکان صادرات صد هزارتن سیب زمینی در انبارهای استان دپو شده است که این خود نگران کننده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه این بازدید در محل پروژه کنترل  و پخش سیلاب میهم  گفت : حوزه آبخیز میهم با مساحتی برابر  با 6497 هکتار در شهرستان قروه و در حوزه آبریز رودخانه شور واقع شده است که یکی از   سرشاخه های اصلی رودخانه قزل اوزن به شمار می رود.

وی یادآور شد : متوسط بارندگی این حوزه حدوداً 341 میلیمتر در سال است که بلندترین نقطه آن کوه بدر با ارتفاع 3245 متر وپائین ترین نقطه خروجی حوزه روستای میهم با 1880 متر ارتفاع از سطح دریا می باشد.   

برداشت بی رویه از آبهای زیر زمینی و بدنبال آن افت شدید سطح ایستابی سبب شد تا وزارت نیرو در سال 1371 حفر چاه را در دشت قروه ممنوع اعلام کند. از طرفی افزایش جمعیت و نیازهای مختلف بشری, توسعه بخش کشاورزی و ضرورت استفاده بهینه از منابع آب وخاک,  مدیریت آبخیزداری استان را بر آن داشت تا با یک تدبیر اساسی در این خصوص روبرو شود.  از این رو در سال 1376 پروژه کنترل و پخش سیلاب میهم را در عرصه ای بالغ بر 70 هکتار طراحی و اجرا نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه