English

مدیرها می آیند ، قول هایی می دهند و بعد می روند؛

حمایت مالی در ورزش دو و میدانی وجود ندارد

فاطمه میریان و نوید سلیم پور زوج موفق اصفهانی هستند که سال ها در رشته دو و میدانی فعالیت می کنند و توانسته اند در عرصه جهانی ، آسیایی و کشوری موفقیت های فراوانی را کسب کنند.

حمایت مالی در ورزش دو و میدانی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، افتخارات  زوج ورزشکار اصفهانی و آشنایی با فعالیت آنها بهانه گفتگو با این زوج ورشکار اصفهانی است ، همراه ما باشید.

لطفا در ابتدا بیوگرافی و سابقه ورزش خود را بفرمایید.

فاطمه میریان هستم متولد و بزرگ شده اصفهان دارای مدرک تحصیلی لیسانس شهرسازی و حسابدار یک شرکت خصوصی هستم . حدود سه سال است که بصورت حرفه ای ورزش دوگانه و سه گانه را شروع کردم. سابقه ده سال فعالیت در رشته فوتسال در سطح ملی و بعد ازآن هم سه سال در فوتسال ساحلی را دارم ولی متاسفانه رسیدگی در حوزه بانوان انجام نمی شود و به همین خاطر دلسرد شده و به مدت دوسال ورزش را رها کردم. متاسفانه تمام تلاش ما به نفع تیم تمام می شد و همین باعث شد که علاقه من کم شود. خیلی اتفاقی در مسابقه ای در تهران شرکت کردم با مسافت ده کیلومتر که اصلا نمی دانستم ده کیلومتر چه فاصله ای است و به عنوان یک چالش برای خود در آن شرکت کردم و با آقای نوید سلیم پور آشنا شدم و در آن مسابقه بین المللی سال 95 چهارم شدم.

نوید سلیم پور دارای مدرک کاردانی تربیت بدنی وهمینطور کاردانی بهیاری که سیزده سال است ورزش سه گانه انجام می دهم و نزدیک به هفت سال سابقه حضور در تیم ملی را دارم.  کسب مقام قهرمانی و عناوین بین المللی و همینطور حضور در دوره های مختلف در مسابقات قهرمانان آسیا و شرکت در مسابقات مختلف داخلی و کسب مقام 12مسابقه جهانی آیرونمن و رنکینگ جهانی در کشور مالزی و همینطور دارای مدارک مربیگری ورزش سه گانه ، مدرک غریق نجات بین المللی و مربیگری شنا هستم.

با ورزش دو و میدانی چطور آشنا شدید؟

نوید سلیم پور: از پانزده سالگی وارد بهداری ارتش شدم  که جزء کادر ارتش 28 پیاده سنندج بودم که آشنا شدم با این ورزش و رفتم به قسمت تربیت بدنی و توانستم بعد از چندین سال به  تیم ملی دعوت شوم و به خاطر موفقیت در زمینه ورزش در اختیار خود بودم و کار من فقط ورزش بود واز آن یگان خارج شده و بعدا از ارتش جدا شدم . و به صورت حرفه ای  و از سال 86 وارد ورزش سه گانه شدم.

فاطمه میریان: بعد از  جستجو در ارتباط با ورزش دو ومیدانی ، نوید سلیم پور به عنوان بهترین مربی را به من معرفی کردند اما ایشان قبول نمی کردند . و دو تا سه ماه طول کشید تا ایشان را متقاعد کنم مثل ایشان می توانم تمرین کنم اما امیدی به من نداشتند و سخت گیری زیادی در تمرینات می کردند تا اماده شوم. با  حضور در مسابقات مختلف شناخته شده و آمدم جزء برترین های کشور و طی دو دوره مقام اول ایران  را در رشته دوگانه بدست آوردم . و همچنین در دو ومیدانی فعالیت خودم را در لیگ های برتر ادامه داده و به عنوان دونده استقامت و دوگانه در باشگاه سپاهان عضو هستم.

آشنایی شما چطور به ازدواج رسید؟

فاطمه میریان: آقای سلیم پور می خواستند در مسابقات سه گانه گرجستان شرکت کنند و باید می رفتند. این دوری ناخودآگاه احساس وابستگی ما را به یکدیگر نشان داد و ارتباط کمی صمیمی تر شد.

آیا حمایت از ورزش بانوان صورت می گیرد؟

فاطمه میریان: فدراسیون ها باید حمایت کنند و در این زمینه ورزشی باید اعزام داشته باشند که متاسفانه موافقت نمی شود. چشم امید ما به فدراسیون هست و باید اسپانسر به این ورزش دعوت کنند.

وضعیت ورزش دو و میدانی و همینطور دوگانه و سه گانه را چطور ارزیابی می کنید؟

نوید سلیم پور: متاسفانه مدیرها می آیند ، قول هایی می دهند و بعد می روند . و این طرز فکر که این ورزش هیچ هزینه ای ندارد در میان مدیران باشگاهی و همینطور مدیران ورزشی جا افتاده است که به هیچ عنوان صحیح نیست. و هزینه های این ورزش بسیار سنگین است و نیاز است تا باشگاه ها و مدیران ورزشی اسپانسر برای این ورزش دعوت کنند و برنامه ای مدون برای مسائل مالی ورزشکاران و هزینه برگزاری مسابقات در نظر بگیرند تا بتوانیم برنامه ریزی مشخص برای شرکت در مسابقات بین المللی و آسیایی داشته باشیم.

بازدید موج .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه