English

شهامت هدایت خبر داد:

افتتاح پروژه های آبخیزداری در استان اردبیل

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افتتاح 16 پروژه آبخیزداری و آبخوانداری با در این استان خبر داد.

افتتاح پروژه های آبخیزداری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، شهامت هدایت ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: به مناسبت دومین روز  هفته منابع طبیعی و همزمان با سراسر کشور 16 پروژه آبخیزداری و آبخوانداری با اعتبار بیش از 8 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح استان به بهره برداری رسید.

وی افزود: این پروژه ها با هدف کنترل سیل و رسوب و تقویت پوشش گیاهی و اشتغالزایی در حوزه های آبخیز شهرستان های اردبیل ،خلخال، مشگین شهر،گرمی، سرعین ،کوثر،نیر،بیله سوارو اصلاندوز اجرایی شده که همزمان با هفته منابع طبیعی افتتاح شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل  با بیان اینکه با انجام این پروژه ها برای 585 نفر اشتغال ایجاد شده است به برخی دستاوردهای اجرای این اقدامات اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این پروژه ها علاوه بر کنترل سیل و رسوب و افزایش و توسعه پوشش گیاهی، موجب کاهش فرسایش خاک، کنترل هرزآب ها، کاهش سیل خیزی و بهره وری بهینه از نزولات آسمانی می شوند.

نژاد محمد، معاون استاندار اردبیل نیز در آیین گفت: خوشبختانه انجام پروژه های آبخیزداری در استان  نقش موثری در مدیریت رواناب ها و جلوگیری از وقوع سیل و خسارت ناشی از آن به شهرها و روستاها در بارندگی داشته است و به خوبی اثربخشی پروژه ها و ضرورت انجام اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری را نشان می دهد.

وی افزود: در حال حاضر می بایست بیش از هر زمان دیگر با انجام عملیات آبخیزداری و آبخوانداری ، در حوزه‌های آبخیز مشرف به شهر‌ها و روستا‌ها و حوزه های آبخیز بالادست ، اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیل صورت بگیرد ، تا علاوه بر کنترل و مدیریت رواناب ها ، تغذیه سفره های زیر زمینی آب ، جلوگیری از فرسایش آبی و کنترل رسوب ، شاهد سیراب شدن آبخوان ها باشیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه