English

حمیدرضا رشیدی نژاد خبر داد :

تایید ۵ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : از ۱۰ نفری که مطابق رهگیری‌های انجام شده مشکوک به ویروس جهش یافته انگلیسی بودند، روز گذشته آزمایش آنها انجام شد که متاسفانه 5 نفرشان مبتلا به کرونای انگلیسی شده بودند.

تایید ۵ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان کرمان

 به گزارش خبرگزاری موج کرمان، حمید رضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در  نشست طرح شهید سلیمانی با ابراز رضایت از عملکرد دستگاهها در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: در حال حاضر تنها ویروس در گردش در استان کرمان ویروس جهش یافته است.

وی با بیان در خطر بودن وضعیت استان و لزوم پیشگیری از از گردش ویروس در استان گفت: که اگر طغیانی شود همه استان را درگیر می‌کند و شدت سرایت و مرگ و میر در نسخه جدید بیشتر است.

رشیدی نژاد با اشاره به وضعیت استان خاطر نشان کرد: از حدود دو هفته قبل با توجه به شرایط شهرستان سیرجان و سه روستای بافت که تعداد مبتلایان آنها زیاد شد، به عنوان یک طغیان محسوب کردیم و اقداماتی در این دو شهرستان برای جلوگیری از انتقال و گردش ویروش صورت گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان روند کاهشی ویروس در سیرجان گفت: با مراقبت های انجام شده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیرجان در حال حاضر افزایش نداشته و حتی شیب ملایم نزولی هم دارد.

وی با انتقاد از برگزاری دورهمی و مراسمات شلوغ عروسی و عزا گفت : برگزاری مراسم ها در برخی نقاط در حال انجام است و افراد بعضا بدون ماسک در آن شرکت می کنند.

وی با اشاره به الگو گرفتن مردم از مسئولین گفت: مردم نگاهشان به ما مسئولان است و برخی رفتارها در انظار مناسب نیست.

رشیدی نژاد با انتقاد از شلوغی بازار و آمد و شد ها گفت: متاسفانه چهره شهر چهره کرونایی نیست و ساعت 9 شب خیابان‌ها پر از جمعیت و در مراسمات و جلسات برخی‌ بدون ماسک نشسته‌اند ما اگر واکسن هم بزنیم باز هم بیشترین اثر را ماسک و فاصله اجتماعی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه