English

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

استان قم رتبه اول را در حضور دانش‌آموزان در برنامه شاد و تحصیل غیرحضوری کسب کرد/والدین قمی، رضایت نسبی از برنامه شاد دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: استان قم رتبه اول را در حضور دانش‌آموزان در برنامه شاد و تحصیل غیرحضوری در سطح کشور کسب کرده است.

استان قم رتبه اول را در حضور دانش‌آموزان در برنامه شاد و تحصیل غیرحضوری کسب کرد/والدین قمی، رضایت نسبی از برنامه شاد دارند

حمیدرضا شیخ الاسلام در گفتگو با خبرنگار موج در قم در مورد آخرین وضعیت آموزش و تشریح فعاالیت‌ها اظهار داشت:کلیه آموزش‌های درسی بعد از بخش نامه ستاد مقابله با کرونا تاکنون در فضای مجازی ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در یک اتفاق مهم براساس ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا، مجوز حضور دانش‌آموزان قم فقط در پایه اول و دوم ابتدایی و دروس عملی دوم متوسطه است.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت و نگرانی خانواده‌ها نسبت به مسائل آموزشی دانش آموزان پایه اول و دوم، فضا را از روز چهارشنبه یکم بهمن ماه در جهت ارائه دروس و رفع اشکال مهیا کرده‌ایم، اما آموزش از طریق فضای مجازی در جای خود باقیست.

شیخ الاسلام بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی در هر زنگ در کلاس 25 دقیقه است که در نهایت در 5 زنگ بدون زنگ تفریخ یک ساعت و 25 دقیقه و برای دانش‌آموزان دوم سی دقیقه و برای متوسطه دوم نیز سی و پنج دقیقه تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در متوسطه دوم نیز دانش‌آموزان برای دروس عملی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مجوز حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در مورد میزان رضایت والدین گفت: والدین قمی، رضایت نسبی از برنامه شاد و تدریس از طریق فضای مجازی و غیرحضوری دارند.

وی افزود:فرمت‌هایی را در اختیار مدیران مدرسه قرار دادیم و از 15 شهرویور که دو هفته حضوری بود و یا از بهمن ماه که الزامی برای حضور نکردیم، رضایت خوبی را از سوی والدین و خانواده‌ها داریم و تعدادی از خانواده‌ها که چند فرزندی هستند و مشکلاتی را در بحث آموزش احساس می‌کنند نیز از فضای مجازی استقبال می کنند.

شیخ الاسلام بیان کرد: با توجه به اینکه الزامی برای حضور دانش‌اموزان در سطح مدارس نداشتیم، موفقیت‌های خوبی در تحصیب داشته ایم و استان قم رتبه اول را در حضور دانش‌آموزان در برنامه شاد و تحصیل غیرحضوری در سطح کشور کسب کرده است.

وی تصریح کرد: همراهی همکاران و معلمان و والدین و دانش آموزان با برنامه‌های آموزشی در شاد بسیار خوب است و با وجود اینکه  270 هزار نفر دانش‌آموز داریم 40 هزار نفر نیز اتباع هستند توانسته‌ایم پوشش خوبی از طریق شاد داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: کسب رتبه اول دارای سه شاخص است که شامل وصل شدن همه مدارس به سامانه شاد و کلاس بندی و ورود همه دبیران و آموزگاران به شاد و حضور دانش‌آموزان و اولیاء و همکاری با شاد است.

وی اظهار داشت: به طور کلی سطح پوشش آموزش به دانش‌آموزان در سطح استان قم صد در صد است و در مناطقی که دانش‌آموزان دسترسی ندارند ارائه جزوه از طریق مدارس و روان سازی دروس توسط صدا و سیما انجام می‌شود و یا در مناطق کم جمعیت روستایی، آموزش حضوری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه