English

اعلام چگونگی برگزاری آزمون‌های مدارس قم/ آزمون‌های نوبت اول در هر وضعیتی غیرحضوری است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: در شرایط حاضر امکان حضور دانش آموزان در سطح مدارس را نخواهیم داشت و قطع به‌یقین در هر وضعیتی آزمون‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

اعلام چگونگی برگزاری آزمون‌های مدارس قم/ آزمون‌های نوبت اول در هر وضعیتی غیرحضوری است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نحوه برگزاری آزمون‌های پایانی نوبت اول اظهار داشت: آزمون‌های دوره ابتدایی به‌صورت کیفی- توصیفی انجام می‌شود به‌گونه‌ای که با توجه به برآورد آموزگاران از تلاش‌های دانش آموزان، از ابتدای سال تحصیلی با عنوان نمره پایانی لحاظ می‌شود و آزمونی در دی‌ماه با عنوان پایانی نوبت اول نخواهیم داشت و امتحانات این دوره تنها در خردادماه شکل می‌گیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم تصریح کرد: در دوره متوسطه اول و دوم نیز از روز شنبه، ششم دی‌ماه، به استقبال برگزاری امتحانات پایانی نوبت اول خواهیم رفت و چگونگی برگزاری آزمون‌ها را با ارائه دستورالعملی، به‌طور کامل، در اختیار مدیران آموزشگاه‌ها قراردادیم که طبق صلاحدید خود عمل کنند.

وی شرایط حاکم بر کشور را مانعی برای حضور دانش آموزان در سطح مدارس دانست و عنوان کرد: امروز دانش آموزان عزیز با در اختیار داشتن برنامه امتحانی مشخص، از زمان و نحوه برگزاری امتحانات مطلع هستند که قطع به‌یقین با شرایط حاضر، در هر وضعیتی آزمون‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گفته شیخ‌الاسلام همانند روال سال‌های گذشته، تنها آزمون‌های تئوری هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ما درترم اول انجام می‌شود و دروس عملی و آزمون‌های آن مراکز نیز به ترم دوم موکول می‌شود که با توجه به شرایط و وضعیت پیش رو، درزمینهٔ چگونگی برگزاری آزمون‌های عملی در زمان خود تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با تأکید بر استفاده حداکثری دانش آموزان از فرصت مطالعاتی آزمون نوبت اول یادآور شد: درزمینهٔ فرصت مطالعاتی، مدیران مدارس با توجه به شناختی که نسبت به دانش آموزان خوددارند می‌توانند چنین فرصتی را در اختیار آن‌ها قرار داده تا از این امکان نهایت بهره را ببرند.

وی با اشاره به افزایش 89 دهم درصدی معدل دانش آموزان پایه دوازدهم قمی در امتحانات نهایی سال گذشته خاطرنشان کرد: همکاران فرهنگی ما تا به امروز تمام تلاش خود را در راستای ارائه هر چه مطلوب‌تر و باکیفیت‌تر مباحث آموزشی داشته است لذا والدین و دانش آموزان عزیز هیچ‌گونه استرس و نگرانی نسبت به برگزاری این آزمون‌ها نداشته باشند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی