English

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم:

شیوع کرونا، موجب بهره‌گیری از شیو‌های نوین در سوادآموزی شد/از طریق آموزش دیجیتال، در جهت تحقق دولت الکترونیک گام برداشته‌ایم

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: شیوع کرونا، موجب بهره‌گیری از شیو‌های نوین و بستر فضای مجازی در سوادآموزی شد.

شیوع کرونا، موجب بهره‌گیری از شیو‌های نوین در سوادآموزی شد/از طریق آموزش دیجیتال، در جهت تحقق دولت الکترونیک گام برداشته‌ایم

حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا در گفتگو با خبرنگار موج در قم، با اشاره به بزرگداشت ایام سوادآموزی اظهار داشت: هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی در سال 1358 به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) است و امسال در آستانه چهل و یکمین سال تاسیس این نهاد مقدس قرار داریم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم افزود: محل صدورفرمان تاریخی امام راحل(ره)، شهر مقدس قم بود و این امر افتخار بزرگی برای ما قمی‌هاست.

وی تصریح کرد: از 179 شهید سوادآموزی کشور، 4 شهید به خانواده سوادآموزی قم تعلق دارند که اسامی این شهیدان گرانقدر، فاطمه حاج بابایی و احمد علیخانی و محمد علی ملک محمدی و حمید آوری فرد است.

حجت الاسلام قاسمی نیا بیان کرد: بسیاری از سوادآموزی‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی با روحیه بسیجی و مدیریت جهادی شکل گرفته است و قم توانسته در بسیاری از طرح‌های سوادآموزی، پیشتاز باشد.

وی خاطرنشان کرد: رشد سوادآموزی در قم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار خیره‌کننده بوده است و توانسته‌ایم به رشد 50 درصدی نسبت به 41 سال قبل در سوادآموزی دست پیدا کنیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم عنوان کرد: در اوایل انقلاب، میزان سوادآموزی در بین افراد 10 تا 49 سال در قم 47 درصد بود که به 97.5 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 58 میزان باسوادی بانوان در قم در سنین 6 سال به بالا نیز 34 درصد بود که به 87 درصد رسیده است، همچنین شاهد رشد نرخ سوادآموزی در مردان از 64 درصد به 93 درصد بوده‌ایم.

حجت الاسلام قاسمی نیا با اشاره به آموزش 415 هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی قم و کسب بیش از 45 رتبه برتر در این عرصه گفت: در نرخ باسوادی شهری نیز از 53 درصد به 90 درصد و در سوادآموزی روستایی در قم از 30 درصد به 80 درصد دست یافته‌ایم.

وی افزود: در مسیر آموزش هدفمند و جهت‌دار و آشنایی سوادآموزان با زندگی و سیره اهل بیت(ع) و ارزشهای دینی از میان 1000 ساعت آموزش، 230 ساعت به آموزش قرآن کریم و احکام و معارف اختصاص دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: قم در آموزش اتباع نیز موفقیت‌های خوبی داشته است و در تفاهم‌نامه‌ای با جامعه المصطفی العالمیه توانسته‌ایم آموزش‌های لازم را به تبعه کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، نیجریه، فیلیپین، رواندا و سوریه ارائه داده‌ایم.

وی عنوان کرد: بیش از 6 هزار تبعه خارجی در طول سه سال گذشته در دوره‌های سوادآموزی حضور داشته‌اند و امروز نرخ باسوادی اتباع در قم 86 درصد است که 14 درصد بالاتر از میانگین کشوری گزارش می‌شود.

حجت الاسلام قاسمی نیا بیان کرد: در قم از طریق آموزش دیجیتال، در جهت تحقق دولت الکترونیک گام برداشته‌ایم و در طول چهار سال گذشته تاکنون بیش از 600 نفر در حوزه دیجیتال آموزش مقدمات کار با رایانه، به مدت 60 ساعت آموزش دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا، موجب بهره‌گیری از شیو‌های نوین و بستر فضای مجازی در سوادآموزی شد و در این راستا برنامه‌های مختلفی در تولید محتوا شکل گرفت که تولید 550 فیلم در 6 هزار و 200 دقیقه از جمله این اقدامات است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در واقع شیوع کرونا، زیست بوم جدیدی را رقم زد و روش‌های نوینی ایجاد شد و توانستیم از طریق فضای مجازی و آموزش از طریق رادیو و اپلیکیشن‌های ویژه به تعامل خوبی در عرصه آموزش و سوادآموزی دست یابیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌های سوادآموزی در دوران کرونایی، با شعار حفظ سلامت و تندرستی و بهداشت سواد آموزان و آموزش دهندگان همچنان تداوم دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه