English

با توجه به کاهش دمای شبانه؛

تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی صورت پذیرد

معاون فنی و شبکه ایستگاههای هواشناسی هرمزگان گفت: طی هفته آینده با توجه به کاهش دمای شبانه، تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی صورت پذیرد.

تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی صورت پذیرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، کیانوش  عارفی معاون فنی و شبکه ایستگاههای هواشناسی هرمزگان در تشریح وضعیت آب و هوایی استان اینگونه اذعان داشت: طی امروز در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار است و  پدیده شاخص، وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهد بود.

وی افزود: از ساعات ظهر امروز در کلیه مناطق دریایی استان به ویژه جزایر غربی، وزش باد شدید شمال غربی پیش بینی می شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد. سرعت وزش باد قابل ملاحظه  و در جزایر غربی  گاهی به بیش از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 200 سانتیمتر خواهد رسید.

عارفی تشریح کرد: طی روزهای جمعه و شنبه با تغییر سامانه هواشناسی و تاثیر سامانه پرفشار سرد بر روی جنوب کشور، در مناطق شرقی و مرکزی استان و همچنین در تنگه ی هرمز، نقاطی از دریایی عمان و جزایر شرقی خلیج فارس، وزش باد شدید شمال شرقی پیش بینی  می شود که سبب بروز گرد وخاک و کاهش دید افقی در مناطق خشکی و طوفانی شدن دریا در مناطق دریایی تنگه ی هرمز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به تدریج از روز جمعه و به ویژه اوایل هفته آینده در غالب مناطق استان کاهش محسوس دمای کمینه پیش بینی می شود، گفت:  طی امروز تا روز شنبه  "چهارم بهمن ماه"، با توجه به نامساعد شدن شرایط دریا و اختلال در تردد های دریایی، تمهیدات لازم در کلیه بنادر استان صورت پذیرد و  از تردد شناورهای سبک خودداری گردد.

وی در پایان اضافه کرد :طی هفته آینده با توجه به کاهش دمای شبانه، تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی  صورت پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه