English

نادر آخوندی خبر داد:

تسهیلات ویژه شهرداری اصفهان برای کاهش خسارت های کرونایی

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان از تسهیلات ویژه شهرداری اصفهان برای کاهش خسارت های کرونایی خبر داد.

تسهیلات ویژه شهرداری اصفهان برای کاهش خسارت های کرونایی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، نادر آخوندی گفت: در ایام کرونایی که خیلی از شهروندان شغل خود را از دست دادند و یا متضرر شدند برای حمایت از برخی مشاغل حمایت هایی در شهرداری به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال، کرونا وضعیت خاصی را ایجاد کرد و خیلی از شهروندان شغل خود را از دست دادند و یا متضرر شدند که برای حمایت از برخی مشاغل حمایت هایی در شهرداری به تصویب رسید، اظهار کرد: پارکینگ داران، دفتر داران و غرفه داران مکان های تفریحی زیر نظر شهرداری که متحمل خسارت هایی شدند بر اساس تصمیم ستاد اقتصادی کرونا که با دستور شهردار و ریاست معاونت مالی تشکیل شد، تخفیف هایی دریافت کردند.  به عنوان مثال برای مستأجران شهرداری اسناد دریافتی مربوط به اجاره اماکن شهرداری به علت شیوع بیماری کرونا از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ تیرماه با تخفیف وصول شد و در ارتباط با پارکینگ‌های شهرداری که در اجاره متقاضیان قرار گرفته است، بر اساس بررسی معاونت حمل و نقل و ترافیک و درخواست شرکت مهندسی نیک‌اندیش، مقرر شد به منظور جبران بخشی از زیان وارده به مستأجران اجاره بها با تخفیف به مدت دو ماه وصول شود و پارکینگ‌هایی که بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده بود مشمول تخفیف شود.

آخوندی افزود: به منظور جبران بخشی از خسارات وارد شده به مستأجران سازمان‌های وابسته به شهرداری اصفهان، مصوب شد سازمان آرامستان ها به پیمانکاران ارائه خدمات مجالس به مدت سه ماه، تخفیف‌هایی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه همچنین به فروشگاه‌های طرف قرارداد در آرامستان به مدت دو ماه، تخفیف ارائه می‌شود، گفت: در حوزه سازمان پارک‌ها نیز به طرف قراردادهای سازمان به مدت سه ماه، مساعدت ارائه می‌شود.

آخوندی تصریح کرد: تاکنون 9 جلسه ستاد اقتصادی کرونا در شهرداری اصفهان برگزار و شرایط مدیریت شد. با چنین رویکردهایی علی رغم شرایط کرونایی توانستیم در شش ماهه اول امسال بیش از 70 درصد بودجه را جذب کنیم.

52 لایحه درآمدی شهرداری در بودجه امسال لحاظ شد

وی با اشاره به اینکه پیش بینی ما قبل از بروز کرونا، رونق اقتصادی در شهر بود اما این بیماری پیش بینی ها را تغییر داد، گفت: با این حال در شهرداری بسته های تشویقی در صدور پروانه و صدور گواهی عدم خلاف با روند پلکانی تصویب شد.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان تصریح کرد:‌ همچنین در برنامه ریزی های اقتصادی برای سال 99 حدود 52 لایحه که در این زمینه آماده شده بود، در ستاد اقتصادی شهرداری بازنگری شد.

وی با اشاره به انتشار اوراق مشارکت در شهرداری اصفهان، اظهار کرد: از آنجاییکه پروژه قطار شهری نیاز به بودجه های کلان دارد و با درآمدهای شهرداری سخت تامین مالی می شود برای این طرح اوراق مشارکت درنظر گرفته شده که 50 درصد را دولت پرداخت می کند.

آخوندی با اشاره به اینکه از سال 88 تاکنون سه هزار و 800 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کردیم، گفت: این اوراق در سال 99، 730 میلیارد تومان بود که در حوزه حمل و نقل ریلی مصرف شد.

وی ادامه داد: در این دوره ما جزو اولین شهرها برای دریافت اوراق مشارکت نوسازی اتوبوس ها بودیم و بر همین اساس در سال گذشته 200 میلیارد تومان اوراق با 50 درصد اصل و سود برای خرید اتوبوس نو خریداری شد.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان افزود: امسال نیز برای کمک به توسعه اتوبوسرانی 130 میلیارد تومان اوراق به فروش رفت.

آخوندی با بیان اینکه سیاست 52 لایحه درآمدی شهرداری در سال جاری، درآمدزایی پایدار برای سازمان و شرکت های شهرداری بود، گفت: با همین موضوع توانستیم درآمد پایدار ایجاد کرده و وضعیت آتش نشانی را از نظر تجهیزات ارتقا دهیم، همچنین با پروژه هایی که در دست اقدام است طی یک و نیم سال آینده در ناژوان اتفاقات خوبی رخ می دهد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی