English

مهرداد مرادمند:

سیاست دولت تولید مرغ با وزن استاندارد است

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: سیاست دولت تولید مرغ با وزن استاندارد است و در این رابطه نهاده مورد نیاز ۴۰ روز مرغداری‌ها را تامین می‌کند.

سیاست دولت تولید مرغ با وزن استاندارد است

به گزارش خبر گزاری موج اصفهان، مهرداد مرادمند با بیان اینکه دولت تولید مرغ با وزن استاندارد است، بیان داشت: نهاده مورد نیاز ۴۰ روز مرغداری‌ها را تامین می‌کند تا بتوان وزن مرغ تولیدی را استاندارد کرد و اجازه نمی‌دهد وزن مرغ بیش از ۲ کیلوگرم شود.

وی افزود: این استان با داشتن ۱۸۰۰ واحد مرغداری و تولید سالانه ۲۰۵ هزار تن گوشت سفید و ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ، رتبه دوم تولید کشور را در این حوزه‌ها دارد.      

این مقام مسئول اظهار داشت: در اصفهان با توجه به اقلیم خشک و مشکل‌هایی که در خصوص تامین آب وجود دارد ناچار به انجام اقدام‌هایی در راستای سازگاری با کم آبی هستیم که بخش دامپروری صنعتی یکی از آنهاست.

به گفته وی، استان اصفهان با نزدیک به ۱۸۰۰ واحد صنعتی، ۲۲ واحد سنتی گاوداری و تولید سالانه یک و نیم میلیون تن شیر خام رتبه نخست کشور را دارد. رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به پرورش گیاهان سبزی و سیفی در گلخانه گفت: استان اصفهان با داشتن ۲۱۵۰ هکتار گلخانه رتبه سوم کشور را دارد و با برنامه‌ریزی های انجام شده توان اضافه کردن سالانه افزون بر ۲۰۰ هکتار به سطح گلخانه استان وجود دارد.

 مهرداد مردادمند صدور مجوزهای ساخت گلخانه در کوتاه‌ترین زمان، با کمترین استعلام‌ها و ارایه ۸۰ درصد تسهیلات کم‌بهره به بهره‌برداران گلخانه را از مهمترین حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی از فعالان این بخش عنوان کرد و افزود: برای اردستان با توجه به وضعیت کویری و آب‌های زیرزمینی با عمق زیاد چاه در مناطقی از این شهرستان که کیفیت آب مناسبی وجود داشته باشد ساخت گلخانه توصیه می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: سیاست جهاد کشاورزی بر این است با توجه به شوری آب، زراعت‌های کم بازده به باغات مقاوم در مقابل شرایط شوری و خشکی از جمله درختان‌ پسته حرکت کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه اردستان رتبه نخست تولید گوشت سفید استان را دارد، اظهار داشت: تا چند ماه گذشته مرغداران استان با مشکل تامین نهاد مواجه بودند که از مهرماه امسال وضعیت به گونه ای شد که مرغداران در سامانه بازارگاه سهمیه نهاده خود را دریافت می‌کنند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 مردادمند با اشاره به قیمت مرغ و نشست‌های ستاد تنظیم بازار استان و کشور گفت: جهاد کشاورزی سعی کرده قیمت گذاری‌ها به نحوی انجام شود که زیانی متوجه تولید کننده نشود و بتواند ماندگاری داشته باشد، اما برخی مواقع تغییر قیمت ارز به ضرر تولیدکننده می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی