English

دست کودکان را در فضای مجازی رها نکنید

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: آشنایی والدین با فضای مجازی و حرکت گام به گام جهت نظارت بر فعالیت‌های کودکان در این فضای گسترده و گاهی پرخطر وظیفه‌ای مهم محسوب می شوند و والدین باید دانش خود را به‌روز نگه ‌دارند.

دست کودکان را در فضای مجازی رها نکنید

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ علی موالی اظهارداشت: زمانی که کودکان و نوجوانان دارای رایانه شخصی، تلفن همراه هوشمند و یا تبلت هستند، مراقبت از آن‌ها شرایط جدی‌تری نیز به خود می‌گیرد و نیاز به بررسی فعالیت آن‌ها در دریای بی‌کران فضای مجازی بیشتر از قبل احساس می‌شود.

وی افزود: یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ایمن نگه‌داشتن کودکان هنگام حضور آن‌ها در فضای مجازی، آموزش آن‌ها از سنین پایین است و با افزایش آگاهی آنان درباره خطراتی که امکان مواجه‌شدن با آن‌ها در فضای مجازی وجود دارد می‌توان کودکان را با خیال آسوده‌تری در فضای مجازی تنها گذاشت.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: این روزها در شرایط بیماری کرونا فرزندان ما مجبور به ماندن در خانه هستند و زمان بیشتری را در فضای مجازی می‌گذرانند و با توجه به این موضوع که مدارس و کلاس‌های فوق‌برنامه آنلاین شده‌ و ارتباط با دوستان نیز بیشتر در فضای مجازی صورت می‌گیرد، نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان بسیار مهم‌تر از قبل شده است.

وی گفت: با فرزندان خود در مورد خطرات احتمالی که ممکن است در فضای مجازی با آن روبرو شوند صحبت کرده و با این کار آن‌ها را از قرارگیری در موقعیت‌های خطرناک و نگران‌کننده حفظ کنید.

سرهنگ موالی ادامه داد: به کودکان بیاموزید اگر فردی به هر دلیل با ارسال پیام و یا تصویری در فضای مجازی به هر نحو باعث بروز احساس نگرانی و ناامنی در آنها شد حتما به والدین خود اطلاع دهند.

رئیس پلیس فتا استان قم توصیه کرد: به فرزندان خود بیاموزید که گاهی اوقات ممکن است پیام‌هایی از افراد ناشناس با عناوین جذاب و عکس‌های خاص دریافت کنند، باید از گشودن این پیام‌ها اجتناب کرده زیرا ممکن است سبب انتشار ویروس در دسیستم آن‌ها شده و منجر به سرقت رفتن اطلاعات شخصی آن‌ها شود.

سرهنگ موالی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنند و از کارشناسان پلیس راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه