English

فرهاد فرزانه عنوان کرد:

تلاش در راستای نگه داری و بازسازی خانه تاریخی صالحان در محله "کُلَپا"

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به خانه سیفی مربوط به اواخر دوره قاجار واقع در محله جولان همدان، گفت: تلاش در راستای نگه داری و بازسازی خانه تاریخی صالحان در محله "کُلَپا" نیز باید صورت گیرد

تلاش در راستای نگه داری و بازسازی  خانه تاریخی صالحان در محله "کُلَپا"

به گزارش خبرگزاری موج همدان، فرهاد فرزانه  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف برنامه‌های احیا، بهسازی و نوسازی شهری استان همدان با اشاره به خانه تاریخی سیف و همینطور تلاش در راستای نگه داری و بازسازی  خانه تاریخی صالحان در محله "کُلَپا" افزود: خانه سیفی تنها خانه تاریخی ارزشمند همدان است که میراث فرهنگی می‌تواند با تغییر کاربری، آن را به موزه یا مکانی فرهنگی تبدیل کند.

وی اظهار داشت: خانه سیفی مربوط به اواخر دوره قاجار و در محله جولان همدان واقع شده است؛ این اثر در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت "۱۳۰۳۹" به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.

فرزانه عنوان کرد: خانه تاریخی صالحان در محله "کُلَپا" نیز از آثار تاریخی بسیار ارزشمند استان همدان است و باید در نگهداری و بازسازی آن تلاش شود.

وی تصریح کرد: حمام "چاله" در منطقه میدان باباطاهر همدان ظرفیت مناسبی برای ثبت ملی و تبدیل به مکانی گردشگر پذیر دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی خانه تاریخی صالحان در محله "کُلَپّا" اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: طرح "عرفان تا عرفان" در راستای بازسازی و نگهداری بافت سنتی بازار همدان توسط شهرداری در دست اجرا است.

فرزانه تاکید کرد: پیوند مشترک شهرداری و راه و شهرسازی با میراث فرهنگی برای حفظ بافت تاریخی و میراث فرهنگی همدان بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: پنج میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی حوزه راه و شهرسازی شهرستان ملایر اختصاص یافته، که از این میزان سه میلیارد تومان برای ساخت مرکز درمانی، ۵۰۰ میلیون تومان برای مرکز تجاری و یک و نیم میلیارد تومان نیز به سایر طرح‌ها تخصیص داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان ادامه داد: ۲۲ قطعه زمین در این شهرستان برای فروش در نظر گرفته شده است که اعتبار حاصل از آن به سایر طرح‌های عمرانی ملایر اختصاص می‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه