English

فرماندار یزد؛

سه ماه گذشته ۲۶۹ تیم محله محور و نظارتی در محله ها حضور فعال داشتند

سیدمحمد رستگاری گفت: در قالب تیم‌های محله محور و نظارتی در سه ماه گذشته ۲۶۹ تیم در محله ها حضور فعال داشتند که ۱۳ هزار و ۷۵۸ مورد بازرسی از واحدها صورت گرف و چهار هزار و۴۳۸ مورد تخلف گزارش شد و چهار هزار و ۲۳۹ مورد اخطار داده شد و هزار و ۱۸۶ واحد نیز پلمب شد.

سه ماه گذشته ۲۶۹ تیم محله محور و نظارتی در محله ها حضور  فعال داشتند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سیدمحمد رستگاری فرماندار یزد در نشست خبری طرح شهید سلیمانی که در محل ناحیه مقاومت بسیج مرکزی برگزار شد، افزود: در صورتی که قرارگاه‌های محله محور فعالیت خود را اصولی و برنامه ریزی شده انجام دهند، شاهد گسترش دوباره ویروس کرونا و شیوع جدید آن نخواهیم بود.

وی ادامه داد: این قرارگاه‌ها در محله ها و کمک به ستاد پیشگیری از کرونا ایجاد شد و اعضا آن در محورهای حمایتی، نظارتی و مراقبتی فعالیت دارد که در امر مراقبت با توجه به حضور کارکنان مرکز بهداشت و تماسی که با خانواده‌های درگیر گرفته می‌شود، نسبت به راهنمایی و رعایت آیین نامه‌های بهداشتی اقدام می کنند.

فرماندار یزد اظهار کرد: در زمینه حمایتی نیز ۲ هفته ای که باید افراد درگیر با کرونا در قرنطینه خانگی باشند، از سوی  اعضا قرارگاه‌ها بسته‌های حمایتی در اختیار آنها گذاشته می شود تا موارد قرنطینه و بهداشتی کامل رعایت شود.

سید محمدرستگاری افزود: در بحث نظارت نیز محدودیت‌های اعمال شد که با مشارکت قرارگاه  رصد و نسبت به اجرای محدودیت ها و رعایت آن در محله های مختلف پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش کادر سلامت و دیگر بخش‌هایی که در مقابله و پیشگیری از کرونا فعالیت دارند و اثر بخش بودن آن منوط به این است که مجددا شاهد گسترش بیماری نباشیم لذا قرارگاه‌های محله محور نقش مهمی در کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در قرارگاه‌های یادشده علاوه بر مشارکت بسیجیان آموزش دیده، ماموران دستگاه‌هایی از جمله مرکز بهداشت حضور دارند، گفت: در قالب تیم‌های محله محور و نظارتی در سه ماه گذشته ۲۶۹ تیم در محله ها حضور  فعال داشتند که ۱۳ هزار و ۷۵۸ مورد بازرسی از واحدها صورت گرف و چهار هزار و۴۳۸ مورد تخلف گزارش شد  و چهار هزار و ۲۳۹ مورد اخطار داده شد و هزار و ۱۸۶ واحد نیز پلمب شد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه همه عوامل قرارگاه‌ها در محله کارت شناسایی و پوشش مشخص دارند، بیان کرد: با توجه به اینکه روند یکسان در محله ها صورت گرفته است و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده مقرر شد تمامی تماس‌هایی که توسط قرارگاه‌های محله محور با خانواده ها صورت می‌گیرد با شماره ۳۵۳۷۳ باشد و درخواست می‌شود مردم با عوامل این قرارگاه‌ها که بدون ورود به منازل حضور دارند، همکاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه