English

رییس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی استان همدان عنوان کرد:

کشف ۲۱۶ میلیارد تومان کالای قاچاق ۹ ماهه سالجاری

رییس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به شناسایی قاچاقچیان در سطح استان عنوان کرد: ۲۱۶ میلیارد تومان کالای قاچاق ۹ ماهه سالجاری در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

کشف ۲۱۶ میلیارد تومان کالای قاچاق ۹ ماهه سالجاری

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سرهنگ مجتبی محمدی،   رییس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی استان همدان در نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان با اشاره به شناسایی کالای قاچاق در استان، افزود: ۲۱۶ میلیارد تومان کالای قاچاق ۹ ماهه سالجاری در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت زمان پرونده مهم و ملی با ارزش بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان ۱۵ فقره، بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ۳۹۵ فقره تشکیل شده است و آمار پرونده های خُرد نیز رو به کاهش است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی استان همدان از کشف ۳۶۰ هزار قطعه مرغ، ۲ هزار و ۵۳۴ حقله لاستیک، ۲۸۵ تن گندم، ۷۰ تن آرد، ۲۶۲ تن برنج، ۱۶ هزار دستگاه لوازم خانگی، ۱۶ هزار متر پارچه، ۳۰۰ هزار قطعه تجهیزات پزشکی قاچاق از ابتدای سالجاری تا پایان آذر امسال خبر داد.

سرهنگ محمدی افزود: همچنین تیم های پلیس امنیت اقتصادی در این مدت موفق به کشف ۴۰ هزار ثوب لباس، هشت هزار دستگاه تجهیزات رایانه ای، ۱۵ میلیون نخ سیگار، ۷۶۶ هزار قلم دارو، ۱۶ هزار قطعه لوازم یدکی، ۱۵۰ هزار قلم لوازم آرایشی، ۹۲۴ تن مواد خوراکی و  ۴۰ دستگاه موتورسیکلت شدند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ دلار و ارز آزاد شاهد خروج برخی اقلام و کالای اساسی و یارانه ای از جمله دام سبک و سنگین هستیم که در ۹ ماهه سالجاری ۶۰۰ راس دام از میدان دام همدان به سمت استان های جنوبی و غربی بارگیری شده بودند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۶۰۰ هزار لیتر فرآورده نفتی ۹ ماهه امسال کشف شده است توضیح داد: ۵۰۰ هزار لیتر از این میزان در همدان جمع آوری شده یعنی سهمیه مجموعه ای همچون مرغداری ها را از شرکت نفت دریافت کرده و به آن تحویل نداده و در ادامه قاچاقچی با دپوی سوخت در یک محل اقدام به جابجایی و انتقال آن به سایر استان ها می کند.

سرهنگ محمدی افزود: همچنین ۵۰۰ تن نهاده دامی ۹ ماهه سالجاری در این استان توقیف شده است که ۲۰۰ تُن آن مربوط به استان و ۳۰۰ تن دیگر مربوط به سایر استانها است که هنگام عبور از همدان توقیف شدند.

وی یادآوری کرد: سه ماهه اول سالجاری در برخی اقلام به علت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش جابجایی و تردد خودروهای غیربومی با کاهش قاچاق مواجه بودیم اما در سه ماهه سوم امسال با توجه به تردد خودروهای تُندرو موسوم به شوتی از شهرهای مرزی غرب کشور و مناطق جنوبی کشور افزایش داشته است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی استان همدان اضافه کرد: در این راستا با تشدید اقدام های کنترلی و برخورد با این قبیل خودروها، در ۹ ماهه سالجاری ۱۶۰ دستگاه خودروی شوتی که منجر به تصادف و بروز خطراتی در اتوبان و سطح جاده ها می شد، توقیف شدند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه توقیف خودروی شوتی ۷۰ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: ۱۲۰ متهم مربوط به خودروهای شوتی در این استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی همدان شدند.

وی بیان کرد: برخی از خودروهای شوتی دارای ۲ تا سه دستگاه خودروی اسکورت هستند که در قانون برای مالکان این قبیل وسایل نقلیه مجازاتی پیش بینی نشده است که امید می رود برای این قبیل وسایل نقلیه که از آن به عنوان «جاده پاک کن» یاد می شود مجازاتی پیش بینی شود.

وی ادامه داد: خودروهای اسکورت دارای مشخصه هایی نظیر تغییر در ارکان از جمله قسمت عقب خودرو، شیشه دودی، تقویت موتور وسیله نقلیه، سیستم دود زا، دارای میخ سپر، پلاک سرقتی و نیم پلاک هستند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: این قبیل وسایل نقلیه برای عبور از چنگال پلیس از بطری شیشه دارای میخ سه پر، شیشه و سنگ برای پرتاب به سمت ماموران و ممانعت از تعقیب و گریز ماموران استفاده می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه