English

مجسمه شیر برنزی پس از ۳۷ سال به هرمزگان باز می‌گردد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: پس از ۳۷ سال دستور بازگشت مجسمه شیر برنزی فارغان به هرمزگان صادر شد.

مجسمه شیر برنزی پس از ۳۷ سال به هرمزگان باز می‌گردد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا برومند مدیرکل میراث‌فرهنگی استان هرمزگان، درتشریح این خبر افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده از سوی این اداره کل دستور بازگشت شیر برنزی فارغان توسط معاون میراث‌فرهنگی کشور صادر شد.

وی با اشاره به اینکه نامه‌نگاری‌های انتقال این گنجینه با ارزش انجام‌شده است، تصریح کرد: منتظر همکاری اداره­ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان برای انتقال این اثر به استان هرمزگان هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان ادامه داد: شیر برنزی در سال ۱۳۶۲ در زمین‌های کشاورزی روستای بسته فارغان حاجی‌آباد کشف شد و به علت نبود امکانات نگهداری در آن زمان به کرمان ارسال شد و سال‌هاست که در موزه کرمان نگهداری می‌شود.

برومند با اشاره به اینکه اکنون‌که این استان دارای موزه مردم‌شناسی است جای خالی این اثر ارزشمند به‌شدت در این موزه احساس می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری موزه کرمان هر چه سریع‌تر این مهم تحقق یابد و دوستداران فرهنگ و تاریخ استان بتوانند از نزدیک این اثر ارزشمند را در موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس مشاهده کنند.

لازم به ذکر است مجسمه شیر برنزی در سال ۱۳۶۲ در زمین‌های کشاورزی روستای بسته فارغان حاجی‌آباد کشف شد. این مجسمه با ۶۲ کیلو وزن مربوط به دوره هخامنشی است. بلندی آن حدود ۴۲ سانتیمتر است و زیر چهار دست و پای آن چهار میخ مخروطی شکل وجود دارد که ۸ سانتیمتر بلندی دارد و نشان می‌دهد این مجسمه در یک محل فلزی یا سنگی، استوار بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی