English

ویژه برنامه های حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در سالگرد شهادت سردار دلها

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان از برگزاری برنامه هایی همچون شب شعر و شب خاطره و تولید موسیقی و سورود و مشارکت در ساخت مستند ((ژنرال)) به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

ویژه برنامه های حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در سالگرد شهادت سردار دلها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، امین مرادی در نشست خبری برنامه‌های حوزه هنری استان کردستان در گرامیداشت نام ویاد شهید سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابوالمهدی مهندس را  تشریح کرد. 

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: در دوران دفاع مقدس مهمترین پیروزی‌ها ازجمله عملیات کربلای 5 که به اذعان تمامی کارشناسان از مهم‌ترین عملیات‌های ایران در دوران جنگ دانسته شده و تضعیف موقعیت سیاسی و نظامی ارتش بعث عراق و تثبیت اوضاع به سود قوای نظامی ایران از نتایج آن ارزیابی شده است با حضور و فرماندهی این سردار سرافراز بوده است.

مرادی تصریح کرد: فرماندهی سپاه قدس در سال 1379 از سوی فرمانده معظم کل قوا به حاج قاسم سپرده شد که  مهمترین شکست دشمنان با حضور ایشان تحقق پیدا کرد و سبب شد تا نشان ذوالفقار عالی ترین نشان نظامی کشور توسط رهبر معظم انقلاب به ایشان تعلق گیرد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان بیان کرد: شاید کمتر تئوریسین نظامی تصور می‌کرد گروه تروریستی داعش که بیش از 90 درصد سوریه و بسیاری از شهرهای استراتژیک عراق را در چند روز با حمایت نظامی آمریکا، اسرائیل و حمایت مالی و انسانی دولت‌های مرتجع عربی دردست گرفته بود، شکست خورده و دولت های عراق و سوریه بتوانند آرامش را به کشورشان بازگردانند.

وی ادامه داد: حاج قاسم توانست با درایت خود ضمن تشکیل جبهه مقاومت علیه گروهک تروریستی وتکفیری داعش ورهبری این جبهه، از سقوط دمشق جلوگیری و در ظرف چند سال زمینه نابودی کامل داعش در عراق و سوریه را فراهم کند.

مرادی گفت: آمریکای تروریست که توان مقابله رودررو با حاج قاسم را نداشت و در تمامی نبردهای هدایت شده، شکست را تجربه کرده بود در اقدامی برخلاف تمامی معادلات بین‌المللی، عالی‌رتبه‌ترین مقام نظامی یک کشور مستقل را که به دعوت رسمی دولت عراق وارد بغداد گردیده بود را با بهپاد ناجوانمردانه به همراه شهید ابومهدی المهندس به شهادت رساندند تا لکه ننگ دیگری را در کارنامه دشمنی خود با ملت ایران به ثبت رسانند.

وی با گرامیداشت یاد و نام این شهید والا مقام ادامه داد: حضور  ده‌ها میلیونی مردم ایران وعراق در مراسم تشییع حاج قاسم نشان داد که مردم ایران قدردان از خود گذشتگی و جان فشانی فرزندان برومندشان هستند و این مسئله مسئولیت متولیان هنر و فرهنگ را در به تصویر در آوردن و زنده نگاه داشتن این رشادت‌ها بسیار سنگین‌تر کرده است.

وی با اشاره به جایگاه والای شهید سلیمانی گفت: اگر بخواهیم این جایگاه را به صورت شایسته تعریف کنیم باید حاج قاسم را ارزشمند‌ترین اسطوره ملی ایران عنوان کنیم که سبب به وجود آمدن مکتبی با عنوان "مکتب حاج قاسم" گردید که بهترین شیوه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی همه جانبه‌ای که از سوی ایادی شرق وغرب برعلیه ملت ایران برنامه‌ریزی گردیده و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی که همانا توسعه عدالت، مبارزه با فتنه انگیزی، تعلیم وتزکیه و حمایت از مظلومین و مستضعفین را به دنبال خواهد داشت.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در ادامه به تشریح برنامه‌های پیش بینی شده حوزه هنری در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: مشارکت دربرگزاری شب شعر با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، سپاه شهرستان سنندج، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و معاونت فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان با استفاده از بستر فضای مجازی به صورت کشوری، مشارکت در تولید مستند"ژنرال" با همکاری صدا و سیمای مرکز کردستان با به تصویر در آوردن نقش حاج قاسم در جلوگیری از سقوط اربیل و تولید قطعه موسیقی یل میدان ونماهنگ حاج قاسم سلیمانی  توسط واحد موسیقی حوزه هنری از برنامه‌های شاخص اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی است.

وی افزود: تولید قطعه نمایشی بی‌کلام توسط واحد نمایش با استفاده از ظرفیت گروه بچه‌های مسجد حوزه هنری در قروه، تولید موشن گرافی ناجی، تصویر سازی روایت‌ها و خاطرات شهید سلیمانی در قالب فیلم‌های کوتاه، شب خاطره شهید پاشاپور از همرزمان شهید سلیمانی و از مدافعان حرم در بیجار، برگزاری کارگاه آنلاین تروریسم دولتی و تولید 20 اثر کاریکاتور، تولید پوستر، تابلوی نقاشی و دیوار نگاری تصویر شهید سلیمانی در سنندج از دیگر برنامه‌هایی است که توسط حوزه هنری استان کردستان برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه