English

امین مرادی:

عدالت فرهنگی را بعنوان نهاد فرهنگی مراعات می کنیم/ سینما کودک هر روز دایر است

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به ساخت پردیس سینمایی در شهر سقز افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در راستای ظرفیت استان سعی در پیاده کردن عدالت فرهنگی در سراسر استان دارد.

عدالت فرهنگی را بعنوان نهاد فرهنگی مراعات می کنیم/ سینما کودک هر روز دایر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ، امین مرادی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: فرهنگ زیربنای توسعه است و رشد اقتصادی بدون رشد فرهنگ نه امکان دارد و نه فایده، چرا که جامعه را به تکامل نمی‌رساند و حتی ممکن است در بسیاری از شاخص‌ها با تنزل مواجه شویم.

وی افزود: اگر امروز ما ادعا می‌کنیم سنندج شهر خلاق موسیقی است، پایگاه دف جهان است و مرکز تولید فیلم‌های 100ثانیه‌ای کشور است، حاصل تلاش تمام هنرمندانی است که در این مرز و بوم زیسته‌اند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ و تاثیر آن بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: در کاهش آسیب‌های اجتماعی توسعه فرهنگی بسیار تأثیر گذار است و باید برای دوران پسا کرونا از همین امروز به دنبال برنامه‌های فرهنگی باشیم تا از آسیب‌های اجتماعی که در آینده ممکن است با آن مواجه شویم پیشگیری کرد.

مرادی ضمن تاکید بر حوزه فرهنگ به عنوان یک اولویت در جامعه، یادآور شد: وجود پیوست فرهنگی برای تمامی پروژه‌های عمرانی اقتصادی و غیره ضروری است تا از تبعات منفی آنها در آینده جلوگیری شود.

وی بیان کرد: امروز توسعه زیرساخت‌های فرهنگی برای ما از هر لحاظ مهم‌تر است و علیرغم اینکه پردیس سینمایی بهمن سنندج با دارا بودن سه سالن استاندارد سینمایی تا حدودی توانسته بود نیاز مخاطبان خود را برآورده کند اما در همین دوران کرونا چهار سالن به آن اضافه شده و در تلاش هستیم تا هفته وحدت آنها را به اتمام برسانیم.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه در این مجموعه برای اولین بار سالن سینمایی روباز در حال احداث است، گفت: در کنار آن نیز در شهرهایی مانند سقز به دنبال ساخت و تجهیز سالن‌های سینما هستیم تا کمبود زیرساخت‌های فرهنگی را بتوانیم تا حدودی بهبود بخشیم.

مرادی اظهار داشت: اگر ما مکان‌های استاندارد و در حد شأن و جایگاه مردم فرهنگی و فرهنگ دوست کردستان را نداشته باشیم بدون شک نمی‌توانیم برنامه‌های بزرگ را در استان برگزار کرده و هنرمندان شاخص و برجسته کشور را به این برنامه‌ها دعوت کنیم.

وی افزود: امروز باید به دنبال اقتصادی کردن برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی باشیم تا هنرمندانی که به واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب‌های جدی دیده‌اند، را بتوانیم مورد حمایت قرار دهیم.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: در این بین حتی حوزه هنری استان کردستان و البته سراسر استان‌ها خود مورد آسیب جدی ناشی از تعطیلی سالن‌های سینما قرار گرفت و به نوعی از نظر درآمدهای پایدار که می‌توانست در راستای توسعه فرهنگ بسیار مؤثر باشد، آسیب دید.

تبدیل تهدید کرونا به فرصت

مرادی یادآور شد: در این دوران ما تهدید کرونا را به یک فرصت تبدیل کردیم و سعی داریم با توسعه زیرساخت‌های فرهنگی بتوانیم بخشی از نیازهای جامعه را برآورده کنیم تا در آینده به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره دست یابیم.

وی بیان کرد: کار فرهنگی هم زمان بر است و هم هزینه بر و در برخی موارد باید بیش از یک دهه بر روی یک مسئله کار کرد تا بتوان به نتیجه دلخواه دست یافت و به همین دلیل نیاز است که در این بخش سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در بخش کرونا، گفت: در سایه تعامل و همکاری اصحاب فرهنگ و هنر حوزه هنری استان کردستان فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی را در سال جاری اجرایی کرد که این فعالیت‌ها با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

وی با اشاره به برگزاری چندین جشنواره ملی، برگزاری شب شعر، کنسرت آنلاین و تهیه و تولید مستند، بیان کرد: خوشبختانه امروز همکاری و تعامل هنرمندان با حوزه هنری کردستان بالاست و این تعامل مهمترین سرمایه ما به شمار می‌رود.

مرادی ضمن اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری استان کردستان در سال جاری، اظهار کرد: علیرغم تاثیر منفی ویروس کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ولی تا پایان سال جاری فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی در دست اجراست و انتظار داریم که بتوانیم در بخش‌های مختلف از جمله چاپ و انتشار کتاب، آلبوم موسیقی و فعالیت‌های از این دست تولیدات خوبی را در عرصه فرهنگ و هنر استان داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه