English

تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان صورت پذیرد

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر مرکزی استان صورت پذیرد و شناورهای سبک و صیادی تا حد امکان از ترددهای دریایی اجتناب کنند.

تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان صورت پذیرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، کیانوش عارفی معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز دوشنبه یکم دی ماه، تحت تاثیرنفوذ زبانه های سامانه پرفشار، در مناطق شرقی و مرکزی استان همچنین تنگه هرمز وزش بادهای شمال شرقی پیش بینی می شود که سبب متلاطم شدن دریا در محدوده ی تنگه هرمز، بویژه در نیمه ابتدایی روز می شود.

وی افزود: بیشینه ی سرعت باد تا 40 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از 1 متر خواهد رسید. 

عارفی عنوان کرد: توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر مرکزی استان صورت پذیرد و شناورهای سبک و صیادی تا حد امکان از ترددهای دریایی اجتناب نمایند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین در برخی نقاط شرقی و مرکزی استان، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در ساعات قبل از ظهر، دور از انتظار نیست.

وی گفت: ساعات بعد از ظهر، موقتا از میزان سرعت باد  کاسته خواهد شد و از اواخر شب و طی ساعات صبح سه شنبه و چهارشنبه، دوم و سوم دی ماه، مجددا تکرارهمین وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود. 

عارفی در پایان با اشاره به اینکه در بخش های مرکزی خلیج فارس نیز وزش بادهای شمال غربی پدیده ی غالب خواهد بود و در سایر نقاط استان شرایط جوی آرامی پیش بینی می شود، اضافه کرد: از نظر دمایی نیز طی این مدت، کاهش دمای کمینه و کاهش رطوبت نسبی هوا در استان پیش بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه