English

مجید سلحشور:

برای شکست بیماری کرونا همراهی و هم‌گامی مردم نیاز است

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب با اشاره به پیشگامی بسیج در همه عرصه ها گفت: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ظرفیت بسیج و مردم برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد.

برای شکست بیماری کرونا همراهی و هم‌گامی مردم نیاز است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجید سلحشور سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن عرض تبریک و تسلیت بابت شهادت دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده اظهار داشت: شهدا جایگاه والایی در محضر خداوند دارند که قابل وصف نیست، امیدواریم بتوانیم راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه اگرچه شهید فخری زاده را کسی قبل از شهادتش نمیشناخت ولی امروز همه میدانیم چه خدمات ارزنده ای به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران رسانده است، عنوان کرد: امیداریم خون این شهید بزرگوار پایمال نشود و بتوانیم انتقام خون شهید فخری زاده از دشمنان ناپاک این انقلاب بگیریم.

سلحشور با اشاره به اینکه امروز کادر درمان خسته اند ولی کماکان استوار و جانانه درحال خدمت به مردم هستند و این فداکاری قابل تقدیر است، گفت: اگر همراهی مردم در مبارزه با بیماری کرونا نباشد هیچ توفیقی در مسیر موفقیت به دست نخواهیم آورد و تمامی این اقدامات وقتی موثر خواهد بود که هم گامی مردم را به همراه داشته باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب با بیان اینکه اگر امروز شهرستان میناب وضعیت نسبتا مناسبی در خصوص بیماری کرونا دارد، افزود: این ها همه همراه با همکاری و همدلی موثر مردم بوده است و امیدواریم با تداوم این مسیر، حفظ شرایط و رعایت بیشتر وضعیت کنونی رو به بهبودی برود.

رئیس شورای اداری شهرستان میناب عنوان کرد: طرح قرارگاه عملیات فرهنگی و اجتماعی سردار حاج قاسم سلیمانی کشور را به سه دسته قرمز، زرد و نارنجی تفسیم ‌کرده و در شهرستان میناب طی آخرین اطلاعات بدست آمده ۱۴ نفر بیمار کووید 19 بستری هستند که سه نفر آنها مربوط به میناب نیست.

سلحشور با اشاره به اینکه بسیج در همه میدان و عرصه ها در صف اول حضور پیدا کرده و برای این کشور و مردم جان‌فشانی کرده است، ادامه داد: در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از ظرفیت مردم، بسیج و خانواده ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد و راهبرد های مختلفی در این طرح دیده شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب با بیان اینکه تشدید نظارت، رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون از برنامه های در دست اقدام در اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: قرارگاه های تحول محلات بسیج یکی از ظرفیت های بسیار بزرگ است که میتوان از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به این‌که موضوع آموزش در حوزه بیماری کرونا جزو نیازها است، گفت: بیش از 80 درصد بیماران کرونا کم علامت یا بدون علامت هستند، بنابراین از دیگر راهبرد های این طرح انجام تست های گسترده و هوشمند با هدف شناسایی مبتلایان بیشتر و جلوگیری از گسترش بیماری است.

سرپرست فرمانداری ویژه میناب با عنوان این‌که یکی از اهداف طرح حاج قاسم سلیمانی حفاظت از گروه های آسیب پذیر و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند است، گفت: یکی از برنامه های که در این طرح اجرا خواهد شد ایجاد محدودیت های هوشمند در ترددها و تجمعات است که با توجه به رنگ بندی مناطق اعمال شده؛ در مناطق زرد گروه های شغلی ۴ کماکان با محدودیت هایی مواجه هستند.

وی اظهار داشت: در خصوص تردد ها، افرادی که ساکن‌ مناطق نارنجی و قرمز هستند حق ورود به هیچ شهری را ندارند و هیچ خودرو غیربومی نمیتواند وارد شهرهای قرمز یا نارنجی شود.

سلحشور با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان میناب در وضعیت زرد قرار دارد، عنوان کرد: بایستی از تردد های غیر ضروری و ورود خودرو ها از شهرهای قرمز و نارنجی جلوگیری شود تا بتوانیم از افرایش تعداد بستری ها بکاهیم.

وی در پایان با اشاره به نقش رسانه ها گفت: نقش اصحاب رسانه در گسترش فرهنگ رعایت بیماری کرونا بسیار تاثیر گذار است و تلاش آنان بر کسی پوشیده نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه