English

امسال؛

آیین های سنتی پنجم محرم در میناب برگزار نمی شود

سرپرست فرمانداری ویژه میناب گفت : باتوجه به شیوع ویروس کرونا آیین های سنتی ماه محرم مانند روز پنجم محرم شامل شیر و کتل که اجتماع عظیم عزاداران است براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا در این شهرستان برگزار نمی شود .

آیین های سنتی پنجم محرم در میناب برگزار نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجید سلحشور سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب در  ستاد مدیریت و مقابله با کرونا افزود: همچنین آیین‌های سنتی عزاداری از جمله شام غریبان، عزاداری سنتی در بخش سندرک، بخش بندزرک و مرکزی، تعزیه‌خوانی، شیرخوارگان و آیین‌های سنتی بومی مناطق شهرستان از جمله علم  گردانی نیز برگزار نمی‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاری مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان و دهه اول محرم نیز براساس دستورالعمل بهداشتی باید در مکان‌های باز، کمتر از ۲ ساعت، با فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و همچنین بدون توزیع هرگونه نذری برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد : رعایت پروتکل های بهداشتی در کنترل بیماری با استفاده از تمام ظرفیت‌های  برای مدیریت و درمان بیماری  با عملکرد مطلوب بوده است.

سرپرست فرمانداری ویژه میناب، بر تدوین ضمانت اجرایی برای رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی مراسم و آیین‌های عزاداری محرم و صفر در شهرستان و بومی‌سازی این مراسم‌ها تاکید کرد.

سلحشوراظهار داشت: اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی باید در اختیار هیات‌های عزاداری قرار گیرد، تا بتوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سلامت عزاداران حفظ شود.

وی بر ممنوعیت حرکت دسته‌های عزاداری هیات‌های مذهبی در دهه اول محرم براساس مصوبه ستاد کرونا تاکید کرد و گفت: ملاک و معیار برگزاری مراسم‌های عزاداری در سطح کشور، دستورالعمل ستاد کرونا است و همه هیات‌ها و دسته‌های عزاداری  باید براساس این دستورالعمل عمل کنند.

وی یادآور شد: رعایت دستورالعمل‌های از سوی مردم در ایام مختلف به خصوص ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) ضروری است ،طرح نصب هرخانه یک پرچم ویژه محرم در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود .

رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب نیز با تاکید بر اینکه آیین‌ها و سنت‌های عزاداری جزء اعتقادات مردم است، گفت: باید در برگزاری مراسم عزاداری محرم، تمامی دستورالعمل‌های ستاد کرونا و موازین بهداشتی رعایت شود.

حجت‌الاسلام فاضلی پور، با اشاره به اینکه دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری محرم از سوی ستاد ملی کرونا ارسال شده است، افزود: اجرای این دستورالعمل‌ها در هیات‌های مذهبی شهرستان ارسال شده است .

استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌، منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه