English

بر اساس نیازهای موجود در منطقه صورت گرفت؛

تصویب طرح جامع ساخت شهرک مسکونی گردشگری دوتیس در هرمزگان

استاندار هرمزگان از تصویب طرح جامع ساخت شهرک مسکونی گردشگری دوتیس در استان خبر داد و گفت: بر اساس برآورده‌های طرح جامع، برای بیش از هشت‌ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اشتغال ایجاد خواهد شد و جمعیتی نزدیک به ۹ هزار نفر در آن اسکان می‌یابند.

تصویب طرح جامع ساخت شهرک مسکونی گردشگری دوتیس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: شهرک مسکونی دوتیس در محدوده ۵۵ کیلومتری چیرویه –چارک، بر اساس نیازهای موجود در منطقه و مبتنی بر اسناد بالادستی نظیر سند ملی توسعه هرمزگان و طرح مدیریت یکپارچه ساحلی استان تدوین شده و هدف آن تامین مسکن اقشار شاغل و ساکن در جزیره کیش بوده که درآمد متوسط یا پایین دارند.

وی ادامه داد: در این طرح که با بهره‌گیری از زیرساخت‌های نوین و با رویکردی مسکونی - گردشگری تدوین و به تصویب رسید، جمعیت ساکن و شاغل در بندر آفتاب و طرح‌های شیلاتی به عنوان ظرفیت‌های بالقوه برای بهره برداری از این شهرک پیش بینی شده اند.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان اضافه کرد: با عملیاتی شدن شهرک دوتیس در مساحت ۸۵ هکتار و بر اساس برآورده‌های طرح جامع، برای بیش از هشت‌ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اشتغال ایجاد خواهد شد و جمعیتی نزدیک به ۹ هزار نفر در آن اسکان می‌یابند.

وی بیان داشت: توسعه مناطق کم برخوردار و اشتغال‌زایی برای جامعه محلی از جمله مزایای مهم اجرای این طرح بوده و با بهره‌برداری از آن که به استفاده از ظرفیت پهنه دریایی و گردشگری در آن تأکید شده است، افزون‌بر یک‌هزار و ۷۵۰ نفر از بیکاران بومی جذب این فعالیت‌ها می شوند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: استانداردهای زیست محیطی در اجرای این طرح بایستی به درستی رعایت شود و در مرحله اجرای نیز این الزام‌ها به طور دقیق نظارت شود تا پس از اجرای آن آسیبی متوجه محیط زیست و اکوسیستم منطقه نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه