English

فریدون همتی:

شخصا پیگیر مشکلات بخش گردشگری هستم

استاندار هرمزگان گفت: سرمایه گذاران حوزه گردشگری مشکلات خود را شفاف سازی کنند، من شخصا پیگیر مشکلات بخش گردشگری و بخش خصوصی هستم.

شخصا پیگیر مشکلات بخش گردشگری هستم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در جلسه کارگروه ویژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان که با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برگزار شد، ضمن اشاره به لزوم توجه به بخش گردشگری و رونق این صنعت در هرمزگان، اذعان داشت: با سیاست گذاری دقیق، تلاش می کنیم به دنبال پایداری و اداره بخش خصوصی و دولتی در استان باشیم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با هدف کمک به گردشگری و بوم گردی در بخش خصوصی، دستگاه های دولتی اقدام به تعطیلی مهمانسراها در بخش دولتی (مهمانسراهای خودگردان) کنند.

وی با تاکید بر معرفی ظرفیت های گردشگری استان در راستای جذب سرمایه گذار در این حوزه، تشریح کرد: باید ظرفیت‌های بی نظیر حوزه گردشگری استان و جزایر را به گردشگران و سرمایه گذاران این حوزه معرفی کنیم تا با این اقدام قدمی موثر در راستای رونق و پیشرفت صنعت گردشگری استان برداریم.

همتی با بیان اینکه اگر جایی تخلفی در بندرعباس گزارش شود و دستگاهی هم سو با سیاست های استان نباشد قطعا برخورد قاطع خواهد شد، ادامه داد: عدم اشتغال، عدم انطباق و عدم هماهنگی را، با برنامه ریزی مدون و همکاری تمام دستگاه های متولی تبدیل به انسجامی مستحکم و پایدار خواهیم کرد.

وی ضمن بیان این نکته که در دولت دوازدهم توجه خوبی به حوزه گردشگری شده است اما همچنان برای پیشرفت در این حوزه نیازمند توجه و تلاش بیشتری هستیم، تصریح کرد: سرمایه گذاران حوزه گردشگری مشکلات خود را شفاف سازی کنند، من شخصا پیگیر مشکلات بخش گردشگری و بخش خصوصی هستم.

استاندار هرمزگان گفت: اگر مدیران ما فارغ از مسائل جناحی و حاشیه ای با هم همراه شوند قطعا شاهد اتفاقات مثبتی در استان و کشور خواهیم بود، ترمز اصلی حرکت رو به جلو و در راستای پیشرفت دولت، کوتاهی و بی تفاوتی برخی مسئولان در دستگاه های اجرایی است.

وی ادامه داد: کشور از پتانسیل های گردشگری بی نظیری برخوردار است که با اندک سرمایه گذاری می توان رونق رو به رشدی در این راستا ایجاد کرد و همه مسئولان، چه در بخش دولتی و چه خصوصی، باید پیشرفت در حوزه گردشگری و بوم گردی را در اولویت کار خود قرار دهند.

فریدون همتی با بیان اینکه به جزایر و کانون های گردشگری استان هرمزگان اعتبارات قابل توجهی اختصاص داده ایم، گفت: استان هرمزگان بر پایه و شعار گردشگری دریایی است و تمرکز سرمایه گذاران در نقاط خاصی از استان، بدلیل بازدهی بیشتر در آن نقطه است.

وی در ادامه به احداث و راه اندازی بوم گردی های متنوع در سطح استان توسط مردم و بخش خصوصی  اشاره کرد و بیان داشت: در مجموع می‌توان گفت سرمایه گذاری های خوبی در حوزه گردشگری و به ویژه برای توسعه بوم گردی ها در هرمزگان انجام شده است که نتایج خوبی را برای این استان به همراه دارد.

استاندار هرمزگان اعلام داشت: در بحث سرمایه گذاری ها و استعلام مجوز، سامانه ای با هدف کنترل گردشگری در ادارات نصب شد که قدرت کنترل، رصد و پیگیری را داراست و به شفاف سازی و مرتفع شدن مشکلات گردشگران کمک می کند.

وی افزود: در حال حاضر این سامانه در فرمانداری ها، بخشداری ها و حتی کافینت ها نصب شده است.

استاندار هرمزگان ضمن بیان اینکه دستگاه های دولتی حق ندارند با سیستم بخش خصوصی رقابت کنند، تصریح کرد: هیچ دستگاه دولتی حق ندارد اقامتگاه بوم گردی داشته باشد و این خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه اگر همه ی دستگاه های دولتی پای کار باشند قطعا خلیج فارس و نوار ساحلی می تواند جاذبه گردشگری بی نظیری شود، ادامه داد: با صنعت گردشگری به توسعه هرمزگان کمک کنیم تا بتوانیم استان گردشگر پذیری باشیم و گردشگری را به عنوان نقطه توسعه و امید قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه