English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

داروهای بیماران پیوند اعضا پشت سد گمرک

گروهی از بیماران پیوند اعضا امروز در هرمزگان سلامتی‌شان در خطر جدی است و مسئولان نبود دارو را مرتبط با عدم ترخیص دارو از گمرک اعلام می‌کنند.

داروهای بیماران پیوند اعضا پشت سد گمرک

به گزارش خبرگزاری موج، هم‌اکنون شمار بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیوی در کشور و همچنین استان هرمزگان رو به افزایش است و این در حالی است که بیماران کلیوی به‌ویژه بیماران پیوندی در تهیه داروهای پرمصرف خود دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

ع.س ازجمله بیماران پیوند اعضای استان است که برای حفظ سلامتی خود باید داروهای تجویزی از سوی پزشک را به‌طور منظم و دقیق مصرف کند.

او در گفتگو با خبرگزاری موج در خصوص مشکل پیش‌آمده گفت: من 15 سال است که یک بیمار کلیوی هستم، از سال 91 که پیوند کلیه را انجام دادم مجبور به مصرف داروهای خاصی هستم که برای بیماران پیوند کلیه حیاتی است زیرا مصرف نکردن آن سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و نهایتا در طول زمان باعث می‌شود عضو پیوند داده شده پس ‌زده شود.

وی در ادامه افزود: من قرص سلسپت 500 میلی‌گرم را مصرف می‌کردم، دوماه پیش به من گفتند که قرص سلسپت گیر نمی‌آید و باید مایفورتیک 360 میلی‌گرم را جایگزین آن کنم اما اکنون دو هفته است که مایفورتیک هم در استان نایاب شده است.

ع.س در ادامه با اشاره به معضل کمبود دارو در استان و پیگیری‌های انجام‌شده گفت: ما به معاونت غذا و دارو استان نیز مراجعه کردیم اما آن‌ها می‌گویند دارو در گمرک گیرکرده است و شما باید داروی ایرانی را جایگزین کنید اما حتی داروی ایرانی نیز در داروخانه‌ها گیر نمی‌آید.

م.ح یکی دیگر از بیمارانی است که افشای نامش را با توجه به احتمال برخورد سلیقه‌ای مسئولان حوزه‌ی درمان صلاح نمی‌داند، در این باره عنوان کرد: پیش‌از این داروی بیماران پیوندی فقط از طریق داروخانه‌ی بیماران خاص شهید محمدی ارائه می‌شد که به‌صورت سهمیه‌ای و با تعداد مشخص بود اما الان همان‌جا نیز با کمبود دارو مواجه است.

وی بابیان این‌که هر بیمار کلیوی دوز مختلفی از این دست قرص‌ها را مصرف می‌کند، عنوان کرد: من در هرروز سه قرص را باید مصرف کنم که این روزها قرص در بازار بندرعباس نیست.

وی گفت: ما برای یافتن دارو به شهرهای هم‌جوار استان هم مراجعه کرده‌ایم اما آنجا هم خبری نبود.

این بیمار نیز که کلیه پیوندی دارد، در پایان تأکید کرد: اگر این داروها منظم مصرف نشود، کلیه جدید پس‌زده می‌شود و بعد باید دوباره به سراغ دیالیز و پیوند جدید رفت با این تفاوت که عمل پیوند دوم بسیار سخت‌تر است و بیمه نیز دیگر هزینه عمل را نمی‌پردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه