English

سرهنگ محمدرضا رضایی هشدار داد؛

کاربران مجازی مراقب کلاهبرداری های ارزی در فضای سایبری باشند

رئیس پلیس فتا کیش هشدار داد: کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداری هایی با عنوان مبادله ، چنج و خرید و فروش ارز در فضای سایبر باشند.

کاربران مجازی مراقب کلاهبرداری های ارزی در فضای سایبری باشند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سرهنگ "محمدرضا رضایی" رئیس پلیس فتا کیش اظهار داشت؛ شخصی با در دست داشتن یک مرجوعه قضایی در پلیس فتا کیش حاضر شد و عنوان کرد در یکی از کشورهای خارجی خانه ای خریدم و وقتی که خواستم هزینه آن را به حساب فروشنده حواله کنم ، در فضای مجازی جستجو کردم و با یک صرافی در تلگرام آشنا شدم و با مدیر آن گفتگو کردم.

این مقام مسئول گفت: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد قرار شد در مرحله اول یک میلیارد ریال پول به حساب صرافی واریزکنم تا توسط آنها این مبلغ به پوند تبدیل شود و به حساب فروشنده در کشور مد نظر حواله گردد، ولی متأسفانه پس از واریز این وجه دیگر پاسخی از سوی آن کانال تلگرامی دریافت نکردم و تماس های من پاسخ داده نشد.

سرهنگ رضایی افزود: با اقدام های فنی که توسط همکاران بنده در پلیس فتا صورت پذیرفت مشخص شد فردی با جعل عنوان یک صرافی معتبر در پیام رسان تلگرام اقدام به راه اندازی یک صرافی آنلاین و کلاهبرداری می کند؛ با تلاش پلیس فتا فرد خاطی شناسایی شد و پرونده جهت انجام سیر مراحل قانونی در دست اقدام است.

رئیس پلیس فتا کیش در خصوص این پرونده به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در فضای مجازی و مخصوصاً شبکه های اجتماعی تحت هیچ شرایطی به فروشگاههای مجازی نامعتبر، صرافی های آنلاین و افراد ناشناس اعتماد نکنید و برای انجام مبادلات مالی حتماً از مجوزهای لازم آنها اطمینان حاصل کنید و به حرف اینکه نام و نشانی از آنها در فضای مجازی وجود دارد، اکتفا و اعتماد ننمایید و مجوزهای آنها را مورد بررسی قرار دهید.

وی با تاکید بر خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه های مختلف به ویژه دریافت مشاوره خاطر نشان کرد: همشهریان گرامی می توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه