English

مشق عشق بانوان جهادگر کاشانی در مناطق محروم/ دانشجویان کاشانی، برای دانش‌آموزان "درس عشق" را مشق کردند

گروهی از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان امام خمینی کاشان با سفر به مناطق محروم کاشان تلاش می‌کنند تا با پر کردن خلاء آموزش، عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان نقاط کم برخوردار را جبران کنند.

مشق عشق بانوان جهادگر کاشانی در مناطق محروم/ دانشجویان کاشانی، برای دانش‌آموزان "درس عشق" را مشق کردند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،عده‌ای خانم جوان مؤمن پای کار، تمام دغدغه ذهنی‌شان راهی شدن به مناطق محروم و دور افتاده است تا داشته‌های علمی شان را بدون هیچ چشمداشتی و مشتاقانه به علاقمندان دانش و یادگیری عرضه کنند.

از کاشان کارشان برافروختن نور امید در دل‌هایی است که محرومیت را دوره و با باطن خداییشان نقشی از نوع‌دوستی را در دفتر زندگی محرومان ترسیم می‌کنند. جهادی‌ها را می گویم، همانهایی که هنوز عطر خوب انسانیت از فراخنای وجودشان به مشام می‌رسد. همان دختران چادری که با مرام خاکی‌شان با حضور در مناطق محروم نور امید را در دل دانش آموزان،  از تحصیل روشن می‌کنند. 

نامشان برگفته از تلاش است و لقب جهادی به خود گرفته‌اند، خانم های جهادگر علمی کاشانی با کمک کردن به دیگران حال دل خود را خوب می‌کنند. این‌ها به ندای رهبری لبیک گفته و فقط یک جمله ولایت فقیه برای آن‌ها تکلیف شده  "فقط با کار جهادی و انقلابی می توان کشور را ساخت"  این شعار سرلوحه کار شان است.آنها ره‌توشه همت را برداشته‌اند و بی‌خیال همه تعلقات و تمایلات دل به دریای احسان زدند تا شاهد لبخندی بر لبان هموطنان خود باشند.

در همین رابطه معاونت جهادی گروه ۵۰ دانشجو معلم معلمان جهادگر کاشان مطهره فاضل پور  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دوسال  فعالیت جهادی، بیش از 100 دانش‌آموز نیازمند آموزش از مدارس و مناطق مختلف کم برخوردار در عقب ماندگی‌درسی خود را دوره کردند.

وی جهاد علمی فرهنگی رامجموعه‌ای از فعالیت‌های خودجوش نام برد  و اظهار کرد:  براساس ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در بین دانشجویان، انواع خدمات ازجمله آموزش تحصیلی یلی در کنار فعالیت‌های فرهنگی ارائه شده است.

فاضل پور با بیان اینکه این طرح در مناطق کم برخوردار کاشان با جمعیتی بالغ بر 100  دانش آموز به تناسب آمارهای آموزشی، ‌اجرا شد، عنوان کرد: این طرح به مدت 1 روز هفته با نام پنجشنبه های تربیتی صورت می گیرد.

معاونت جهادی گروه دانشجو معلمان کاشان، با بیان اینکه با کمک همکارانم مشکلات فرهنگی منطقه را ارزیابی کردیم، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات که به چشم می امد مشکل فرهنگی منطقه  مربوطه است، با جلسه با مدیر وبعضی از مسئولین اداره اموزش وپرورش منطقه کاشان ، قرار شد مشکلات منطقه مربوطه را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاظر با شش مدرسه درحال تدریس هستیم وتمرکزمان  بر دو مدرسه در دیگر مناطق محروم است، افزود: علاوه بر زمان آموزش حضوری، دانش آموزان باز مانده از تحصیل در منزل نیز به صورت مجازی وضعیت دانش آموزان رصد و ارتباط‌گیری با آنها ادامه داشته است.

این دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان امام خمینی کاشان، مهم‌ترین هدف این گروه جهادی را تحقق عدالت آموزشی برای دانش آموزان نیازمند و عقب مانده از تحصیل و توانمندی دانشجومعلمان جهادگر در امر تدریس و کسب تجربه در فضای تدریس دانست و گفت: تصمیم داریم درکنار تدریس درس به دانش اموزان  هویت ایرانی واسلامی وبحث مقاومت را  اجرا کنیم وموضوع تفاوت های فرهنگی هر منطقه را به آنها اموزش دهیم.

فاضل پور با اشاره به اینکه،  این گروه جهاد علمی فرهنگی متشکل از 50  نفر دانشجو معلم بوده که در هفته کیلومتر ها برای انجام طرح جهادی مسافتی را  طی می‌کنند، گفت: بطور کلی دانش آموزان این منطقه از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار نبودند و از لحاظ سطح آموزشی طبق آمارها در شرایط مناسبی نبودند.

وی این طرح جهاد علمی فرهنگی را فرصتی مغتنم برای دانشجو معلمانی که قبل از فارغ‌التحصیلی، خود را در فضای چالشی تدریس و آموزش قرار داده‌اند را یک ارزیابی از آمادگی خود برای خدمت در سال‌های آینده دانستو گفت: این از خود گذشتگی جهادگران نشان از درس نوع‌دوستی و اخلاص در عمل برای رضای خداست و خدمتی بزرگ که جهادی‌ها به آن افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با تربیت دانشجو معلمان جهادگر تحولی بزرگ در آموزش پرورش رقم خواهد خورد، افزود:  دغدغه ی ما درکنار کار جهادی، تربیت معلم های جهادگر هست. باپرورش دانشجو معلم سعی داریم در اینده نچندان تحولی عظیم  را در آموزش وپرورش داشته باشیم.

فاضل پور در پایان از صحنه‌های زیبا این تجربه جهادی سخن به میان آورد و گفت: ارتباط‌گیری خوب و صمیمی دانشجو معلمان با دانش آموزان و بی صبری و بی طاقتی آنها برای کلاس روز بعد خاطره دلنشینی است که اذهان دانشجو معلمان تشنه خدمت به یادگار خواهد ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه