English

نقد رمان «کافه پیپ» در عصرانه مجازی

سی و یکمین عصرانه داستان حوزه هنری قم که به نقد و بررسی رمان «کافه پیپ» اختصاص دارد به صورت ویدئویی تولید و در صفحه آپارات ادبیات قم در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

نقد رمان «کافه پیپ» در عصرانه مجازی

به گزارش خبرگزاری موج قم، با گسترش ویروس کرونا ، سی‌ و یکمین عصرانه داستان حوزه هنری که به نقد و بررسی رمان « کافه پیپ »‌ اختصاص دارد به صورت مجازی با حضور محمد قائم‌خوانی نویسنده اثر و محمدعلی رکنی منتقد ادبی برگزار و ویدئوی آن در صفحه آپارات ادبیات قم بارگذاری شد.

در ابتدای این عصرانه، فهیمه شاکری مهر مجری کارشناس به معرفی کتاب مورد نقد پرداخته و کتاب «کافه پیپ» را رمانی جنایی با فرمی خاص می‌خواند، با موضوعاتی که تا کنون کمتر به آن‌ها پرداخته شده‌است. به گفته‌ی او این کتاب به برخی دغدغه‌های قشر دانشجو و جوان از مطالعه و کتاب‌خوانی تا دین و اعتقادات می‌پردازد.

در ادامه مجری کارشناس برنامه در گفتگو با نویسنده به چگونگی شکل‌گیری ایده و طرح اولیه رمان و مراحل نگارش، نشر و پخش آن می‌پردازد. همچنین محمدقائم خانی در سخنانش به چگونگی ساخت شخصیت‌ها و نقش‌های کافه پیپ پرداخته و درباره سیر داستانی کتاب سخن می‌گوید.

در بخشی دیگر از این ویدئو مجری برنامه به بحث با محمدعلی رکنی منتقد ادبی می‌پردازد. از نظر رکنی، کتاب کافه پیپ کتابی موفق است که مخاطب را به خوبی با خود همراه می‌کند و ضمن ارائه یک داستان با بافت فلسفی، مخاطب را به تفکر و تأمل در چگونگی برخورد با پدیده‌های روشن‌فکرانه وا می‌دارد.

علاقمندان برای تماشای ویدئو سی‌ و یکمین عصرانه داستان حوزه هنری قم می‌تواند به صفحه آپارات  ادبیات قم به نشانی adabiatqom@ مراجعه نمایند. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه