English

استفاده از طرح مشاغل خانگی تا پایان آبان ماه تمدید شد/ مدرک تحصیلی بدون مهارت دلیل بیکاری استان است

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: مدرک گرایی بدون مهارت را مشکل اساسی فارغ التحصیلان دانشگاه ها عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه امروز بسیاری از مشاغل خانگی و صنعتی وجود دارد که با توجه به عدم مهارت افراد جویای کار بدون متصدی مانده و در بیشتر مواقع کارفرمایان باید از افراد غیربومی متخصص استفاده کنند؛ مدرک تحصیلی بدون مهارت دلیل مهم بیکاری افراد جامعه است مدرک تحصیلی بدون مهارت دلیل مهم بیکاری افراد جامعه است.

استفاده از طرح مشاغل خانگی تا پایان آبان ماه تمدید شد/ مدرک تحصیلی بدون مهارت دلیل بیکاری استان است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشستی با فاطمه سعادتجو سرپرست جهاد دانشگاهی استان یزد با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش مشاغل خانگی گفت: مشاغل خانگی دارای ظرفیت های قابل توجهی برای ایجاد اشتغال است ولی عدم آگاهی و شناخت کافی افراد جامعه از این ظرفیتها باعث شده مشاغل خانگی مورد استقبال قرار نگیرد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک فرصت مناسب برای معرفی مشاغلی است که همه افراد جامعه به ویژه بانوان جویای کار می توانند از آن بهره مند شوند و از این طریق برای خود و خانواده درآمدزایی کنند.

وی خاطر نشان ساخت: باید با بهره گیری از رسانه های استان این طرح و شرایط آن را به اطلاع مردم شریف استان برسانیم و با کمک جهاد دانشگاهی مهارت آموزی را به صورت علمی پیگیری کنیم.

عماد تشکری با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در این طرح اظهار داشت: متقاضیانی که تمایل دارند از این طرح استفاده کنند تا پایان آبان ماه می تواند به سامانه mkh.mcls.gov.ir مراجعه نمایند و جهت مشاوره به جهاد دانشگاهی استان تماس بگیرند.

وی مدرک گرایی بدون مهارت را مشکل اساسی فارغ التحصیلان دانشگاه ها عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه امروز بسیاری از مشاغل خانگی و صنعتی وجود دارد که با توجه به عدم مهارت افراد جویای کار بدون متصدی مانده و در بیشتر مواقع کارفرمایان باید از افراد غیربومی متخصص استفاده کنند؛ مدرک تحصیلی بدون مهارت دلیل مهم بیکاری افراد جامعه است مدرک تحصیلی بدون مهارت دلیل مهم بیکاری افراد جامعه است.

عماد تشکری با بیان اینکه در سال جاری بودجه این تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان ۴۲ میلیارد ریال است تصریح کرد: همانند سال گذشته بانک های توسعه تعاون و رفاه هر کدام با سهمیه ۲۱ میلیارد ریال این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می کنند.

از ابتدای سال 97 تاکنون 4 هزار و 30 مجوز مستقل و 46 مجوز پشتیبان در زمینه مشاغل خانگی در استان صادر شده است. در این مدت به هزار و 752 طرح مبلغ 215482 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده و این تسهیلات توانسته برای دو هزار و 35 نفر ایجاد اشتغال کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه