English

رییس اتحادیه نانوایان خمینی شهر خبرداد:

توزیع ماسک، دستکش و موادضدعفونی‌کننده رایگان در بین نانوایی‌ها در خمینی شهر

رییس اتحادیه نانوایان خمینی شهر گفت:ماسک، دستکش و موادضدعفونی‌کننده رایگان در بین همه نانوایی‌های شهرستان خمینی شهر توزیع شده است.

توزیع ماسک، دستکش و موادضدعفونی‌کننده رایگان در بین نانوایی‌ها در خمینی شهر

محمودگودرزی در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، اظهار کرد: ماسک ، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده رایگان در بین همه نانوایی‌های شهرستان خمینی شهر توزیع شده و این مهم همچنان ادامه دارد و رعایت نکات بهداشتی بارها به نانوایی های سطح شهرستان تاکید شده است.

وی بیان داشت: اقدامات پیشگیرانه در رابطه با موارد بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا ، قبل از ابلاغیه‌ اداره بهداشت آغاز شده بود؛ چرا که این مساله به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است.

این مسئول با بیان اینکه بهتر است شهروندان از کارت بانکی برای پرداخت خریدهای خود استفاده کنند، افزود: همه واحدهای نانوایی مجهز به دستگاه کارتخوان هستند و می‌توان گفت که مشکلی برای پرداخت غیرنقدی توسط مشتری وجود ندارد و این شهروندان هستند که باید به این نکته توجه داشته و آن را رعایت کنند.

محمد گودرزی با بیان اینکه نان را به سختی می‌توان از سفره مردم حذف کرد، تصریح کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی استفاده از کارتخوان برای خرید نان بیشتر اقدام کنند تا آگاهی مردم در این رابطه بیشتر شود.

رییس اتحادیه نانوایان خمینی شهر خاطرنشان کرد: برای افرادی که برای خرید نان از پول نقد استفاده می‌کنند نیز جعبه‌ای در نظر گرفته شده تا خود پول را داخل آن بیاندازند و نانوا به پول نقد دست نزند.

گفتنی است، در گزارشات و بازدیدهای به عمل آمده خبرنگار موج از نانوایی های برخی محلات نتایج زیر به دست آمد:

 برخی نانوایی ها ملزم به رعایت اصول بهداشتی هستند و دلیل آن را وظیفه عرفی بیان کردند .

برخی از نانواها به دلیل مشکلات تنفسی و قلبی نمی توانند از ماسک استفاده کنند که آن را به شبکه بهداشت و درمان اعلام کرده اند.

برخی دیگر از نانواها به دلیل اینکه تحمل گرما پای تنور را ندارند و آنرا امری غیر قابل تحمل تلقی می کنند از زدن ماسک خودداری می کنند.

عده ای دیگر بی موالات هستند و اصلا کرونا را قبول ندارند.

در اکثر صف های نانوایی عدم رعایت فاصله اجتماعی به چشم می خورد با توجه به اینکه رعایت فاصله اجتماعی از اصول اولیه پروتکل های بهداشتی است.

برخوردهای جالب مردم در بازدید از عملکرد نانوایی ها

عده ای از شهروندان پیگیری ها را جهت پیشگیری از ویروس کرونا  لازم می دانند.

افرادی مطالبات را دخالت و فضولی در کسب و کار تلقی می کنند.

در برخی نانوایی ها با وجود کیفیت پایین نان مردم از نانوای محترم محل جانبداری زیبایی داشتند که می توان همدلی مردم را در یافت.

 از مشکلات نانوایان 

اکثرا مشکل کمبود آرد را بیان کردند و نکته قابل بررسی اینکه آرد به موقع به آنها نمی رسد و پخت نان به اندازه کافی نیست.

در کل نانوایی ها بیشتر باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند چه اینکه رزق مردم به دستان توانای آنها در تنور نهاده می شود و تحویل شهروندان می گردد.

جهت گرفتن هزینه اکثر نانوایی ها از دستگاه کارتخوان استفاده می کنند و در مواردی نیز به ندرت از ردو بدل کردن پول بوسیله انبر مشاهده شد.

به گفته برخی نانواها افراد پیر که نمی توانند از دستگاه کارتخوان استفاده کنند نیز پول را به صورت دستی داخل سبدهای مخصوص این کار می گذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه