English

کاهش دورهمی‌های خانوادگی برای قطع زنجیره کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به افزایش مجموع بیماران تحت بستری در استان به ۷۷۴نفر اشاره کرد و گفت: تا حد امکان تعداد خانواده‌هایی که دور هم جمع می‌شوند کاهش یابد.

کاهش دورهمی‌های خانوادگی برای قطع زنجیره کرونا

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، بر اساس اعلام روسای دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل، ۲۴ساعت گذشته ۱۴۱بیمار جدید با تشخیص احتمالی کووید۱۹ در بیمارستانهای استان مازندران بستری و ۱۲۳نفر هم در این مدت با بهبودی نسبی از مراکز درمانی مرخص شدند.

همچنین مجموع بیماران تحت بستری به ۷۷۴نفر افزایش پیدا کرده که از این تعداد ۱۹۵نفر در بخش های مراقبت ویژه تحت مداوا قرار دارند.

به گفته مسئولان بهداشت استان رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات و رعایت مسائل بهداشت دست نقش بسزایی در قطع زنجیره کرونا دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به برپایی دورهمی های خانوادگی در پایان هفته اشاره کرد و از هم استانی ها خواست تا حد امکان تعداد خانواده هایی که دور هم جمع می شوند کاهش یابد.

سید عباس موسوی افزود: هر یک از اعضای خانواده با نمایان شدن کوچکترین علائم سرماخوردگی سریعا خود را در قرنطینه قرار دهند و در جمع های خانوادگی حضور نیابند.

وی ادامه داد: معمولا خیلی از افراد که به کرونا مبتلا می شوند در ابتدای امر علائم خود را به سرماخوردگی و یا حساسیت ربط می دهند و با حضور در جمع خانواده و دوستان موجب انتقال و شیوع این بیماری می شوند.

شناسایی ۱۱۸بیمار کرونایی جدید در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ساعت گذشته ۱۱۸بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۹۹نفر مرخص شدند.

سید عباس موسوی موسوی افزود: اکنون ۶۱۳بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری هستند.

وی ادامه داد: ۱۵۵بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران بستری و در این مدت ۵بیمار کرونایی جان خود را از دست داده اند.

ابتلای ۲۳بابلی به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۲۳بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در ۴بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۲۴بیمار با بهبود یافتن نسبی مرخص شدند.

سید فرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۱۶۱نفر اعلام کرد و افزود: ۴۰بیمار با علائم تنفسی حاد در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه