English

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۲۲۴بیمار جدید با تشخیص احتمالی کووید۱۹ در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری و طی همین مدت ۱۴۸نفر نیز بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، سید عباس موسوی با بیان اینکه مجموع بیمارانی که در تخت‌های بیمارستانی تحت درمان و مداوا هستند ۸۸۴ نفر است اظهار داشت: از این تعداد ۱۸۱نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی در ادامه علت اصلی افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان این بیماری را تجمعات در مراکز خرید، تالارها، دورهمی‌های خانوادگی و مکان‌های مسقف عنوان کرد و گفت: استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند در کاهش ابتلای افراد به کووید۱۹ موثر باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هچنین بر مراقبت از بیماران کرونایی توسط همراهان فرد بیمار تاکید کرد و گفت: در حین مراقبت از بیماران مبتلا به کووید19 باید از نزدیکی به این افراد جلوگیری کرد و مکان های آنها را از سایر اعضا جدا کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۴۰بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در ۴بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۲۵بیمار با بهبودی نسبی مرخص شدند.

سیدفرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل ۱۹۷نفر اعلام کرد و افزود:۴۰بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

وی رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و عادی انگارى و افزایش مسافرت‌ها را از علل اصلی شیوع مجدد این بیماری در استان بیان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه