English

ابراهیم امامی:

فرودگاه پارس آباد قدرت استراتژیک در شمال ایران ارتقا بخشیده است

فرماندار شهرستان پارس آباد فعالیت فرودگاه پارس آباد را عامل تقویت کننده قدرت استراتژیک و اعمال حاکمیت برای امنیت پایدار کشور عنوان کرد و گفت : دسترسی سریع شمالی ترین نقطه کشور باعث حضور مقامات عالی کشور در سال اخیر و افزایش سرعت توسعه و رشد اقتصادی سیاسی و امنیتی گردیده است.

فرودگاه پارس آباد قدرت استراتژیک  در شمال ایران ارتقا بخشیده است

  به گزارش خبرگزاری موج از اردبیل ابراهیم امامی فرماندار پارس آباد قبل از ظهر امروز در نشست با مدیرکل فرودگاه های استان  اردبیل وجود ظرفیت های جدید و تولد محورهای جدید اقتصادی و جاذبه سرمایه گذاری و تغییر الگوی کشت و جاذبه اقتصادی ویژه موجود در شهرستان را یکی از دلایل استقبال از پروازهای فرودگاه پارس آباد عنوان کرد و گفت: پرواز های موجود پاسخگویی  افزایش سطح تقاضا برای پروازهای پارس آباد نبوده و نیازمند افزایش تعداد پروازها در این فرودگاه می باشیم

وی فرودگاه پارس آباد را محور توسعه جهشی استان اشاره کرد و توضیح داد: شهرستان پارس آبادمغان  در حال تبدیل شدن به عنوان مرکز ثقل اقتصادی استان اردبیل و کشور می باشد و نقش فرودگاه در شهرستان برای پشتیبانی از این جهش بزرگ اقتصادی بسیار کارآمد خواهد بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان پارس آباد   با اشاره به جهش تولید محصولات صادرات محور در گلخانه ۱۶۰۰ هکتاری و اراضی پایاب سد خداآفرین در افقی نزدیک وی تصریح کرد توسعه حمل و نقل ترکیبی با محوریت حمل و نقل هوایی عامل تقویت کننده این جهش تولیدی در شمال کشور خواهد بود.

مدیر کل فرودگاههای استان اردبیل از افزایش چشمگیر استقبال از پروازهای فرودگاه پارس آباد خبر داد و گفت هر چند تعداد پروازها از ۴۲ به ۹۲ پرواز در شش ماهه اول افزایش داشته اما آمار مسافران با رسیدن به ۲۱۸۳ نفر در شش ماهه اول رکود های جدیدی را به ثبت رسانده .

فخرالدین هاشمی از گرفتن قول افزایش یک پرواز دیگر در هفته خبر داد و افزود: کشش تقاضا برای پروازهای فرودگاه پارس آباد عاملی برای بررسی  افزایش پروازها در طول هفته است واظهارداشت: در صورت ادامه دار تقاضا مسافران برای پروازها، برقراری پروازها در تمامی ایام هفته نیز توجیه خواهد داشت.

 مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل از اجرای طرح جامع فرودگاه پارس آباد خبر داد و افزود:  سال آینده دو ساختمان مطالعه و احداث خواهد شد.

هاشمی همچنین از تکمیل ترمینال و محوطه فرودگاه تا ماههای آتی خبر داد و گفت برای تکمیل این بخش از پروژه بهسازی ترمینال بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و در راه فجر با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهد شد.

مدیرکل فرودگاههای استان اردبیل از محول شدن احداث جایگاه سوخت به شرکت فرودگاههای کشور با مذاکرات استاندار اردبیل در دیدار با مدیر عامل این شرکت خبر داد و گفت: احداث جایگاه در برنامه اداره کل فرودگاههای استان اردبیل قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری موج فرودگاه پارس‌آباد مغان یکی از  قدیمی‌ ترین فرودگاه کشور و استان اردبیل  در سال ۱۳۵۲ تأسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور شد.

جمشید کریمی

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه