English

ابراهیم امامی عنوان کرد:

اختصاص ۱۱ هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد به کشت پنبه

فرماندار پارس آباد گفت: بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافته که پیش بینی می شود بیش از ۵۰ هزار تن محصول پنبه استحصال شود.

اختصاص  ۱۱ هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد به کشت پنبه

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ابراهیم امامی فرماندار پارس آباد از جهش کشت پنبه در مزارع شهرستان پارس آباد خبر داد و اظهارداشت: بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافته که پیش بینی می شود بیش از ۵۰ هزار تن محصول پنبه  استحصال شود.

وی با بیان اینکه زمان برداشت ‌پنبه نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود گفت: قیمت خرید  تضمینی دولتی پنبه  ۴۸۷۶۱ ریال تعیین شده است  و خرید های توافقی نیز که منشا عرضه و تقاضا خواهد داشت در زمان برداشت صورت می پذیرد.

فرماندار پارس آباد سطح زیر کشت سال گذشته را نیز نزدیک ۷ هزار هکتار بیان کردو توضیح داد: از این سطح بیش از ۲۶ هزار تن پنبه برداشت شده بود که امسال این رقم بسیار بالا تر خواهد بود

امامی با اشاره به اشتغال زایی بالای کشت پنبه در منطقه خاطر نشان کرد: گسترش کشت پنبه ضمن تنوع ‌بخشی به الگوی کشت باعث خروج کارخانجات پنبه پاک کنی از رکود و زمینه سازی اشتغال در صنایع شهرستان خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت قلعه استان نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال خرید تضمینی سویا و پنبه در ماه آتی صورت خواهد پذیرفت از سطح زیر کشت بیش از ۳۲۰۰ هکتار سویا در شهرستان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود از این سطح بیش از ۸ هزار تن دانه روغنی سویا استحصال شود

نوبخت گفت : خرید تضمینی سویا همزمان با برداشت این دانه روغنی ارزشمند از اول آبان ماه در مراکز خرید تضمینی آغاز خواهد شد و افزود  قیمت تضمینی محصول سویا با رطوبت استاندارد بر اساس مصوبه ۳۸۵۲۳ ریال تعیین شده که کشاورزان در صورت تمایل می توانند به مراکز خرید تحویل دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه