English

ابراهیم امامی عنوان کرد:

رکورد سطح کشت و تولید پنبه در پارس آباد

فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد گفت: امسال60 درصد افزایش دارد که رکوردی منحصر به فرد در سطح کشور محصول می شود .

رکورد سطح کشت و تولید پنبه در پارس آباد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ابراهیم امامی فرماندار شهرستان پارس آباد امروز در بازدید از فرایند برداشت پنبه از مزارع سطح زیر کشت شهرستان پارس آباد با بیان اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافت توضیح داد این رقم نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش دارد که رکوردی منحصر به فرد در سطح کشور محصول می شود.

 رئیس کارگروه آب و خاک کشاورزی از پیش بینی استحصال بیش از ۵۰ هزار تن وش پنبه در سال زراعی امسال در شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: حجم برداشت محصول پنبه امسال نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد رشد داشته که نشان از تحقق جهش تولید در منطقه به دستان با کفایت کشاورزان مغان می باشد.

وی همچنین از راه اندازی ۶ کارخانه راکد پنبه پاک کنی در منطقه با رونق کشت پنبه خبر داد و تصریح کرد:امسال در مراحل کاشت ،داشت و برداشت و کارخانجات مرتبط برای بیش از ۵۰۰ هزار نفر روز اشتغال زایی ایجاد خواهد شد .

امامی کشت پنبه را به دلیل اشتغال زایی بالا و همچنین تناوب زراعی و مصرف پایین آب نسبت به سایر زراعت ها از کشت های متناسب منطقه عنوان کرد و افزود :کشت این محصول ضمن رونق صنایع داخلی باعث جلوگیری از خروج ارز برای واردات مواد اولیه شرکت های نساجی  و کمک بزرگی به شرایط فعلی کشور خواهد داشت..

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه