English

کلاهبرداری تحت عنوان اینترنت رایگان برای معلمان و دانش آموزان

رئیس پلیس فتا استان قم از مدیران، معلمان و دانش‌آموزان خواست ، جهت دریافت آموزش های مورد نیاز برای نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد از طریق سایت وزارت آموزش‌ و پرورش به آدرس https:‎//www.medu.ir و سایر منابع معتبر مراجعه کنند.

کلاهبرداری تحت عنوان اینترنت رایگان برای معلمان و دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ علی موالی در گفت‌وگویی اظهارداشت: با توجه به شرایط کرونایی به وجود آمده و مجازی شدن آموزش‌های مدارس، متاسفانه برخی از افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد کاربران، به دنبال عملی کردن اهداف مجرمانه خود هستند.

وی ادامه داد: دسترسی به اینترنت از جمله مهمترین نیاز دانش‌آموزان و معلمان در این ایام بوده که مجرمان سایبری با بهره بردن از جملات و تبلیغات جذاب و اغوا کننده سعی دارند اعتماد آنان را جلب کرده و در ادامه از آنان سوءاستفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم افزود: بسته‌های رایگان اینترنتی، شارژ شفگت‌انگیز و ارزان تلفن همراه، سیم کارت رایگان و غیره از جمله تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی محسوب می شوند که بسیاری از آنان کذب بوده و تنها با هدف کلاهبرداری برای کاربران ارسال شده اند.

سرهنگ موالی گفت: وزارت آموزش و پرورش برای سهولت دسترسی به آموزش‌های آنلاین و همچنین امنیت بیشتر دانش‌آموزان و معلمان، اقدام به طراحی پیام رسان اختصاصی شاد کرده است؛ لذا مدیران، معلمان و دانش‌آموزان، جهت دریافت آموزش‌های مورد نیاز برای نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد از طریق سایت وزارت آموزش‌و پرورش به آدرس https:‎//www.medu.ir و سایر منابع معتبر، اقدام نموده و از مراجعه به سایر منابع خودداری کنند و به تبلیغات صورت گرفته در این خصوص، توجه نکنند.

وی بیان داشت: این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش برای جلوگیری از گسترش آن، کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شوند از این رو مجرمان سایبری از موقعیت پیش آمده سوء‌استفاده کرده و با ارسال لینک‌های جعلی تحت عنوان "بسته‌های رایگان اینترنتی" یا "شارژ شفگت‌انگیز و ارزان تلفن همراه" در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، معلمان و مدیران مدارس را به سایت‌های جعلی هدایت و با این ترفند اقدام به جمع اوری اطلاعات معلمان و دانش آموران می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است؛ لذا کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی