English

تقاطع جمهوری آسیب به شهر کرج است

رحیم خستو، نایب رئیس شورای شهر کرج گفت: با توجه به نبود مطالعات کافی و تجارب گذشته، ساخت تقاطع غیرهمسطح در میدان جمهوری کرج، بدون مطالعه کافی، آسیبی به هویت شهر و شهروندان می‌باشد.

تقاطع جمهوری آسیب به شهر کرج است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، عضو شورای شهر کرج در نشست مهندسی ارزش پروژه تقاطع غیرهمسطح جمهوری گفت: این پروژه اساسأ مصوبه شورای شهر کرج را ندارد و مطالبی که در خصوص این پروژه مطرح شد، با چیزی که امروز درحال اجراست مغایرت دارد.

رحیم خستو درهمین خصوص گفت: لایحه ای که به شورای شهر کرج برای این تقاطع رسید، شرق به غرب تعریف شد که ناگهان این پروژه به شکل شمال به جنوب اجرا شد.

نایب رئیس شورای شهر کرج گفت: نه تنها در صحن شورا پروژه ای به این شکل تأیید نشد، بلکه معاون فنی عمرانی شهرداری کرج نیز صراحتا اعلام می‌کنند که به دلیل شیب زیاد، نمیتوان این پروژه را به شکل شمال به جنوب طراحی و اجرا کرد.

وی با اشاره آسیب های اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و ... در این پروژه گفت:  نمیتوان در شهر شعار آرامش شهروندان و انسان محوری سر داد ولی وسط شهر بزرگراه ایجاد کرد.

رحیم خستو افزود: این پروژه دارای نواقص بسیاریست، از نبود پیوست های فرهنگی و مطالعات جامعه شناختی، تا اطلاعات غلطی که از قطع یا جابجایی۳۶۰ درخت در مسیر این پروژه‌ داده شده است.

این عضو شورای شهر کرج افزود: این پروژه تندرو در حالی ساخته می‌شود که شهر کرج دارای بیشترین فوتی های تصادفات درون شهری در کشور می‌باشد و ما منتظر برنامه های کاهش سرعت در کرج از سوی شهرداری بودیم.

رحیم خستو در همین خصوص گفت: پلیس راهور برای کاهش سرعت و افزایش ایمنی تردد، سرعت مجاز در اتوبان تهران کرج‌ را به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت کاهش میدهد، ولی باز اسرار به ایجاد بزرگراه در داخل شهر داریم.

نایب رئیس شورای شهر کرج در پایان گفت: نباید پروژه های بزرگ شهری را به صورت مقطعی دید و فراموش نکنیم از بین بردن هویت و فرهنگ شهر، آسیبی جبران ناپذیر برای شهروندان خواهد بود.

گفتنیست به زودی تصمیم گیری درخصوص اجرا یا توقف این پروژه نهایی خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه