English

خداداد غریب‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با موج مطرح کرد؛

تمرکز بر بومی سازی در صنعت فولاد ایران

رئیس سازمان ایمیدرو تمرکز بر ساخت داخل را یک ضرورت خواند و افزود: در حوزه فولاد حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و امسال تولید ایران به بالای ۳۰ میلیون تن رسیده است.

تمرکز بر بومی سازی در صنعت فولاد ایران

«خداداد غریب‌پور» رئیس سازمان ایمیدرو در حاشیه‌ی سمپوزیوم فولاد ۹۸ در گفت‌وگوی اختصاصی با موج درباره اهمیت این رویداد در شرایط فعلی و جایگاه فولاد ایران در معادلات جهانی، گفت: در حوزه فولاد حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و امسال تولید ما به بالای ۳۰ میلیون تن رسیده است.

وی ظرفیت کنونی را بیش از ۴۳ میلیون تن عنوان کرد و افزود: صادرات فولاد سالانه می‌تواند بیش از چهار میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد و برای قریب به ۲۰۰ هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است. 

معاون وزیر صمت در ادامه بیان داشت: این سمپوزیوم همایشی علمی است که زمینه‌های تحقیقاتی و ضرورت‌های علمی این صنعت را در زمینه بهره‌وری، ایمنی، کاهش گازهای گلخانه‌ای، کاهش مصرف آب، برق و گاز و تولید فولادهای خاص بررسی می‌کند.

وی بر بومی سازی و تمرکز بر ساخت داخلی تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت ظرفیت‌های داخل کشور استفاده شود چرا که تمرکز بر ساخت داخلی یک ضرورت است که باید در این گونه همایش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

غریب پور به وضعیت صادراتی فولاد نیز اشاره کرد و گفت: صادرات محصولات معدنی به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا صورت می‌پذیرد و اکنون زمینه‌های صادراتی متنوعی در صنایع معدنی داریم.

وی تصریح کرد: علی رغم همه تحریم‌ها با اتخاذ روش خاص تجاری-تولیدی توانستیم ظرفیت صادرات محصولات فولادی را حفظ کنیم و ارتقا دهیم، البته در ۶ ماهه اول امسال تقریباً ۳۹ درصد کاهش صادرات محصولات فولادی داشتیم که بخشی از آن به بالا رفتن نیاز داخلی بستگی داشت و همین شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن نیز در این وضعیت بی‌تاثیر نبود.

وی در رابطه با استخراج در عمق نیز بیان داشت: اکنون حفاری تا عمق هزار متر انجام شده است اما نیاز داریم شرکت‌هایی را که می‌توانند در اعماق بیشتر با تجهیزات خاص استخراج کنند، دعوت به کار کنیم و باید روی دانش، تکنولوژی و ماشین آلات این موضوع بیشتر تمرکز شود.

مدیرعامل سازمان ایمیدرو در پایان گفت: این که سمپوزیوم فولاد هر سال دایر می‌کند شود به معنای این است که در این صنعت رونق وجود دارد و امیدواریم تبادلات صورت گرفته به نتایج مثبتی ختم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه