English

خداداد غریب پور؛

برای ارتقا زیرساخت های صنعت فولاد به سرمایه گذاری نیاز است

معاون وزارت صمت، صنعت فولاد کشور را بزرگترین تامین کننده ارز کشور از طریق صادرات غیر نفتی اعلام کرد و گفت برای ارتقا زیرساخت های مورد نیاز در این صنعت به ۵ میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز است.

برای ارتقا زیرساخت های صنعت فولاد به سرمایه گذاری نیاز است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خداداد غریب پور معاون صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در بیست و دومین سمپوزیوم فولاد ۹۸ با محوریت "چالش های موجود در تامین مواد اولیه، تجهیزات، دانش فنی و توسعه زیر ساخت ها در رقابت پذیری محصولات فولادی"  که دوشنبه 14 مهر در مرکز همایش های بین المللی کیش، سالن خلیج فارس برگزار شد؛ ضمن ابراز امیدواری از طرح های پژوهشی آهن و فولاد کشور و تمرکز تحقیقات پژوهشی در حوزه فولاد اظهار داشت: با بهره گیری از توانمندی علمی دانشگاه های بزرگ کشور و ظرفیت های کنسرسیوم ها و انجمن های فعال در این زمینه می توانیم نیازهای صنعتی را تامین کنیم.

غریب پور با بیان این که طرح های تحقیقاتی در مراکز دانشگاهی با هدف مسئله محور انجام می شود گفت: با برگزاری سیمنار‌ها و سایر برنامه های علمی و هدفمند، شرایط حضور اساتید دانشگاه ها به منظور به اشتراک گذاشتن نتایج تحقیقاتی در حوزه صنعت و ارائه راه کارهای مناسب و کاربردی فراهم می شود.

وی در خصوص همکاری و هم افزایی با دانشگاه های بزرگ کشور در حوزه صنعت و فولاد خاطر نشان کرد: با امضای تفاهم نامهای با دانشگاه خواجه نصیر در زمینه دستگاه شبیه ساز نتیجه همکاری میان ایمیدرو، بخش خصوصی و دانشگاه ها، این اپراتور ها قابلیت آن را خواهد داشت که قبل از این که نیروی انسانی وارد معدن شود با این دستگاه شبیه ساز تجربه کار در معدن را کسب کنند.

معاون صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به این که اقدامات خوبی در زمینه تحقیقات و فولاد و معدن ایجاد شده و رویکرد ایمیدرو برای کار با انجمن ها، دانشگاه های علمی یک رویکرد کاملا مسئله محور است اظهار داشت: خوشبختانه تمام دانشگاه ها بر این مهم اذعان می کنند؛ رویکردی که در صنعت و بخش معدن تحقق یافته، رویکرد بی نظیری بود و مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته است.

خداداد غریب پور با بیان این که سال گذشته بیش از 170 نیاز تحقیقاتی را شناسایی کردیم و ضمن این که به دانشگاه ها ارسال شد در حال بررسی نیز قرار گرفته است افزود: سال گذشته عناصر معدن خاکی واحد صنعتی به مرحله اجرا رسیده و در آینده نزدیک از نتایح این اقدامات بهره مند خواهیم شد.

غریب پور تاکید کرد: قبل از اعلام فراخوان انجمن ها در زمینه پذیرش مقالات علمی پژوهشگران باید محوریت اصلی تحقیقات پژوهشی بر اساس نیازهای صنعتی باشد.

نمایشگاه فولاد

وی در ادامه گفت: این سمپوزیوم هر چند با تاخیر 8 ماه برگزار شد ولی مورد استقبال و علاقه همه ذینفعان، فعالان، صنعتگران، پژوهشگران قرار گرفته و جای تقدیر و قددانی دارد.

معاون صمت با بیان این که دنیا به سمت کاهش گازهای گلخانه ای می رود بیش از 3 هزار و 500 کیلو تولید فولاد داشتیم و این دستاورد نتیجه مطالعات و تحقیقات علمی است که در طول 20 سال گذشته به این میزان افزایش یافته است گفت: اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در فولاد به 6 میلیون نفر می رسد. این مهم محصول فعالیت پژوهشگران درون صنعت فولاد دنیا است که هر روز شاهده ابداعات جدیدی در این حوزه هستیم.

خداداد غریب پور افزود: میزان تولید فولاد در هشت ماهه اول سال میلادی در کشور نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است و همچنین میزان تولید فولاد کشور در هشت ماهه سال گذشته میلادی ۱۶.۷ میلیون تن و سال جاری ۱۸.۶ میلیون تن بود.

معاون وزارت صمت، صنعت فولاد کشور را با ۸ میلیارد دلار صادرات در سال گذشته، بزرگترین تامین کننده ارز کشور از طریق صادرات غیر نفتی اعلام کرد و افزود برای ارتقا زیرساخت ها و زیربناهای مورد نیاز در این صنعت به ۵ میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز است.

شایان ذکر است: در این نمایشگاه ۲۵۴ شرکت داخلی و خارجی در ۲۱۵ غرفه حضور دارند که ۲۵۰ شرکت داخلی به دلیل شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا تنها ۴ شرکت خارجی از دو کشور آلمان و اسپانیا در این نمایشگاه شرکت کرده اند. موضوعات و محصولات ارائه شده در این نمایشگاه شامل تجهیزات خطوط تولید، مواد اولیه، فرآورده‌های دیرگداز، روانسازها است.

از ویژگی‌های عمده و شاخص این نمایشگاه می‌توان به حضور بزرگترین نمایشگاه تخصصی فولاد ایران طی ۱۵ سال اخیر، ورود ۲۷ شرکت از ۵۰۰ شرکت برتر کشور طی امسال بر اساس رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی اشاره کرد.

این نمایشگاه در مکانی به مساحت ۱۷۰۰۰ مترمربع در محل نمایشگاه‌های دائمی کیش در تاریخ ۱۴ تا ۱۶ مهرماه، از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی