English

آمادگی کیش برای تسهیل در امور فولادکاران ایران

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش مزیت‌های نسبی این جزیره در جذب سرمایه‌گذار را تشریح و برای تسهیل امور فولادکاران اعلام آمادگی کرد.

آمادگی کیش برای تسهیل در امور فولادکاران ایران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «علی مقدس‌زاده» معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در آیین افتتاحیه سمپوزیوم فولاد ۹۸ که در این جزیره‌ی در حال برگزاری است، گفت: اکنون محور توسعه و فعالیت اقتصادی کیش محدود به صنعت گردشگری است اما این جزیره در زمینه‌های مختلف اعم صنعت، تجارت و تولیدات صنعتی و غیر صنعتی ظرفیت‌ها و فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی با اشاره به وجود ۶ شهرک صنعتی در کیش، افزود: اکنون پنج هزار و ۶۳۲ نفر اشتغال‌زایی در شهرک‌های صنعتی این جزیره ایجاد کرده‌ایم که این عدد نسبت به ۶ ماه ابتدای سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

مقدس زاده به شرایط اقتصادی کنونی، تحریم‌های استکبار جهانی و سخت شدن ایجاد اشتغال و تولید در این شرایط اشاره و اضافه کرد: با این حال خوشبختانه در کیش فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی رشد چشمگیری داشته است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش ضمن بیان این که در وضعیت کنونی تنها ۲۵ درصد از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور فعال‌اند، گفت: در شهرک‌های صنعتی کیش بیش از ۶۵ درصد واحدهای صنعتی در زمینه‌های مختلف فعال هستند که نشان از وجود رونق در این جزیره است.

وی بیان داشت: بوروکراسی اداری در کیش کمتر است و شرکت‌هایی که در این جزیره تاسیس می‌شوند ۲۰ سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود و تولیدکنندگانی که در کیش واحد صنعتی دارند با تعرفه‌های گمرکی مواجه نیستند.

مقدس زاده افزود: در کیش زمینه‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به نسبت متوسط کشوری مناسب‌تر است و این موضوع سبب جذب بیشتر سرمایه‌گذار در این جزیره شده است.

وی برگزاری رویدادهای مختلف اقتصادی در کیش را مزیتی کم‌نظیر خواند و تاکید کرد: با توجه به ظرفیت ویژه صنعت فولاد امیدواریم این سمپوزیوم موثر واقع شود و بتواند اشغال‌زایی را در کشور گسترش دهد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت: منطقه آزاد آماده است تا در راستای ایجاد دفتر نمایندگی برای صاحبان صنعت در کیش نهایت همکاری را داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه