English

کریم زارع خبر داد:

پرداخت بیش از ۱۴۸ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد در اصفهان

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان از پرداخت بیش از ۱۴۸ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد در اصفهان در 5 ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

پرداخت بیش از ۱۴۸ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، کریم زارع بیان داشت: در پنج ماه نخست امسال ۱۴۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان کمک هزینه معیشت در قالب مستمری ماهیانه به 114هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۲۵ هزار نفر مددجوی کمیته امداد پرداخت شده است.

وی پرداخت مستمری ماهیانه را یکی از خدمات اصلی این نهاد برشمرد و گفت:در سال های اخیر مبالغ مربوط به این خدمت با کمک دولت افزایش یافته است ولی با توجه به گرانی کالا و خدمات در سطح جامعه این مبالغ کماکان جوابگوی نیازهای این خانوارها نیست.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی وخودکفایی مددجویان یکی از برنامه های مهم این نهاد است، گفت: با این وجود همه افراد تحت پوشش به ویژه سالمندان، افراد بیمار و از کار افتاده، ایتام و فرزندان نیازمند امکان فعالیت اقتصادی جدی و موثر را ندارند و باید با همکاری و همراهی مردم برای حفظ عزت و آبروی آنها مورد حمایت قرار گیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: منابع مربوط به پرداخت مستمری به مددجویان از محل بودجه دولتی تامین می شود و صدقه و سایر کمک های مردم عزیز با توجه به نیت آنها و در زمینه هایی مانند بهداشت ودرمان، مسکن، آموزش، تحصیل و معیشت به صورت جداگانه در اختیار خانوارهای تحت حمایت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو طرح ویژه برای کمک به مددجویان در این نهاد در حال اجراست، گفت: طرح اطعام و احسان حسینی در قالب مرحله دوم رزمایش ایران همدل از عید غدیر شروع شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت. در این طرح هدف اصلی جمع آوری کمک های مردمی برای طبخ و توزیع غذای گرم و همچنین سبد کالاهای اساسی است که با مشارکت مردم خیراندیش استان تا کنون بیش از ۵۸۰ هزار وعده غذای گرم و ۸۰ هزار سبد کالا از این طریق در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: طرح دوم مربوط به بازگشایی مدارس است که با نام شورعاطفه ها از ۲۲ شهریور آغاز شده و تا یازدهم مهرماه ادامه خواهد یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه