English

صدور تعداد ۳۰۵ فقره کیفرخواست شفاهی در دادسرای یزد

دادستان عمومی و انقلاب یزد از صدور تعداد 305 فقره کیفرخواست شفاهی در دادسرای یزد خبر داد و گفت: با هدف تسریع در فرایندهای قضائی و پاره ای از صرفه جوئی های هزینه ای، در 5 ماه ابتدائی سال جاری بیش از 350 کیفرخواست شفاهی صادر گردید.

صدور تعداد 305 فقره کیفرخواست شفاهی در دادسرای یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: با تکیه بر اقدامات مدیریتی و تغییر در برخی از روندهای اجرائی، ورودی پرونده ها به دادسرای مرکز استان 17 درصد کاهش یافته است.

وی در دیدار مجموعه معاونین دادسرای یزد با رئیس کل دادگستری استان یزد، افزود: این کاهش که در مدت 5 ماه ابتدائی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رخ داده است موجب سامان دهی برخی از امور و خلوت تر شدن راهروهای دادسرا و ارتقاء خدمات قضائی به مردم شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از پرونده های تصادف غیر فوتی که با رضایت طرفین همراه بود به شورای حل اختلاف ارجاع گردید و برخی از جرائم خُرد و پرتکرار نیز بدون ثبت و ورود به سیستم مدیریت پرونده حل و فصل گردید.

این مقام قضائی به استفاده از کارکنان با تجربه و اثرگذار در دادسرا اشاره کرد و گفت: نگاه به مسائل مطروحه مردم در دادسرا یک نگاهِ صرف قضائی نیست و سعی شده با استفاده از کارکنان با تجربه دادسرا برخی از پرونده ها را خارج از فرایند قضائی با صلح و سازش حل و فصل کرد.

وی کاهش ورودی پرونده به دادسرا را مؤثر در افزایش بهره وری و رضایتمندی مردم دانست و تصریح کرد: جلوگیری از ورود پرونده های خُرد و کم اهمیت، و ایجاد صلح در برخی دیگر از دعاوی قابل سازش، فضای بهتری را برای مقام قضائی فراهم می کند تا در شعب تحقیق وقت بیشتری برای پرونده های با اهمیت تر بگذارد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد به تلاش برای کاهش پرونده های مُسن در دادسرا اشاره کرد و بیان داشت: تلاش گسترده ای صورت گرفت تا نهایت کاهش پرونده های مُسن در دادسرا صورت گیرد و در این مسیر از همه ظرفیت های قانونی استفاده شد، اما وجود چندین پرونده با صدور نیابت به خارج استان، پرونده های جرائم خشن و عدم شناسائی متهمین اصلی آن و برخی موارد دیگر، تاکنون راهی برای تعیین تکلیف آنها پیدا نشده است.

وی از صدور تعداد 305 فقره کیفرخواست شفاهی در دادسرای یزد خبر داد و گفت: با هدف تسریع در فرایندهای قضائی و پاره ای از صرفه جوئی های هزینه ای، در 5 ماه ابتدائی سال جاری بیش از 350 کیفرخواست شفاهی صادر گردید.

حدادزاده با اشاره به یک هزار و 55 مورد  ختم پرونده در واحد ارشاد و تبیین قضائی در دادسرا اظهار داشت: واحد ارشاد و معاضدت قضائی با حضور چندتن از کارکنان اداری با تجربه، سعی در ارشاد مراجعین و حل مشکلات آنها بدون طرح پرونده و در صورت لزوم سوق دادن اقامه دعوی در کانال درست آن دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه