English

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد؛

مشاوران املاک موظف به ثبت معاملات خود در سامانه سیما خواهند بود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: مشاوران املاک موظف به ثبت معاملات خود در این سامانه خواهند بود و ثبت معاملات مضاوران املاک رصد می شود.

مشاوران املاک موظف به ثبت معاملات خود در سامانه سیما خواهند بود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با بیان اینکه سامانه سیما به مروز زمان به روز و امکانات آن اضافه خواهد شد گفت: پشتوانه اصلی سامانه سیما حمایت های مردمی و صنف مشاورین املاک است.

محمدرضا حدادزاده در آیین رونمایی از سامانه یکپارچه معاملات املاک استان یزد، سیما گفت: اطلاعات این سامانه و امکانات مختلف جهت تسهیل در انجام معامله ای سالم به صورت مستمر در این سامانه اضافه می شود.

وی با بیان اینکه مشاورین املاک موظف به ثبت معاملات خود در این سامانه خواهند بود، افزود: در بازرسی های از مشاورین املاک ثبت معاملات در این سامانه مورد رصد قرار خواهد گرفت.

حدادزاده تصریح کرد: اسامی مشاورین مجاز در این سامانه آمده و  مردم قبل از مراجعه به بنگاهها می توانند با مراجعه به سامانه از مجاز بودن آن مطمئن شوند

وی با اشاره به نقش مردم در کاهش تخلفات حوزه زمین و مسکن و همچنین مهار تورم در این حوزه اضافه کرد:  اگر افراد اعم از مردم، مشاورین املاک، کارشناسان و ... در انجام معاملات خود انتظار حمایت حداکثری قضائی دارند باید از این سامانه حمایت کنند.

وی با اشاره به خلاءهای قانونی موجود در حوزه خرید و فروش اظهار داشت: اگر چه دستگاه قضا موظف به ارائه خدمت به همه می باشد اما در ارائه خدمات خود دارای یک حداقل و حداکثر هایی می باشد که ارائه سقف حمایت های دستگاه قضا پس از این تنها شامل معاملاتی خواهد بود  که در سامانه سیما به ثبت رسیده باشند.

حدادزاده افزود: استعلام از طریق این سامانه از ویژگی های شاخص آن است که در کاهش ترددها به اداره ثبت اسناد و املاک  و انجام معامله سالم موثر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه