English

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اعلام کرد:

نیازمند پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در کرمانشاه هستیم

پژمان صالحی فر گفت: با توجه به نزدیکی فصل سرما و احتمال شیوع بیشتر کرونا و از طرفی وجود بیش از 10 هزار بهبودیافته کرونا در کرمانشاه می‌بایست حداقل تاکنون بیش از هزار مورد اهدای پلاسما می‌داشتیم که متأسفانه این اتفاق رخ نداده و نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم.

نیازمند پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در کرمانشاه هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه با توجه به نزدیکی فصل سرما و نیاز به ذخیره مناسب پلاسما، از بهبودیافتگان کرونا در کرمانشاه تقاضا می‌کنیم برای اهدای پلاسما مراجعه داشته باشند، ابراز داشت: در ماه‌های آینده احتمال شیوع کرونا در کرمانشاه و سراسر کشور بیشتر می‌گردد و به همین دلیل برای سهولت در امر خدمات‌رسانی به بیماران احتمالی نیازمند ذخیره پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در کرمانشاه هستیم.

وی ادامه داد: بهبودیافتگان کرونا در رده سنی 18 تا 60 سال، یک ماه پس از بهبودی درصورتی‌که بیماری زمینه‌ای نداشته و داروی خاصی مصرف نمی‌کنند، می‌توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند و خوشبختانه در ایام تاسوعا و عاشورای امسال بیش از 680 واحد خون و پلاسما در کرمانشاه اهدا شد.

صالحی فر از آغاز طرح نذر خون، نذر پلاسما در محرم امسال در کرمانشاه خبر داد و گفت: دو روز تاسوعا و عاشورای امسال درمجموع 782 نفر به مرکز انتقال خون استان کرمانشاه مراجعه کردند که از این تعداد 670 نفر موفق به اهدای خون شدند که از مجموع مراجعان اهدای خون در این دو روز، 89 درصد مرد و یازده درصد زن بودن و با تمهیدات اندیشیده شده کار خون‌گیری از عزاداران بدون ایجاد ازدحام صورت گرفت.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز 13 مورد اهدای پلاسما بهبودیافتگان از کرونا داشتیم که با این تعداد مجموع اهداکنندگان پلاسما در کرمانشاه به حدود 250 نفر رسیده که عدد پایینی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه