English

برگزاری محرم در فضای باز امامزادگان قم/فعالیت ۲۵ مبلغ در فضای مجازی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) در فضای باز امامزادگان(ع) سطح استان با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و ضدعفونی کردن محیط برگزار می‌شود.

برگزاری محرم در فضای باز امامزادگان قم/فعالیت 25 مبلغ در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، امروز در نشستی با عنوان«  سوگواره بصیرت عاشورایی» با اشاره به تشریح ویژه برنامه‌ های محرم در جوار امامزادگان قم، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود، حیات اسلام را تضمین کرد و از این رو در سیره ائمه اطهار(ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: امام حسین(ع) خون خدا، جاری در امت اسلامی است که نمی‌گذارد هیچ گاه این امت از مباحث فرهنگی، اجتماعی و مذهبی کنار برود و یاد و عزاداری امام حسین(ع) دین را حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام اسکندری اظهار کرد: به علت شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در قم، عزاداری‌های امام حسین(ع) محدودتر شده‌است اما از عزاداری امام حسین(ع) نمی‌توان به سادگی گذشت و تمام مجالس سوگواری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت عزاداری امام حسین(ع) که موجب تقویت دین و فرهنگ عاشورایی است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب سلامتی مردم است، افزود: مجالس عزاداری امام حسین(ع) در فضای باز امامزادگان(ع) سطح استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن محیط برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به اینکه پوشش تبلیغات محیطی امسال پررنگ‌تر خواهد بود که جبران برخی محدودیت‌های اعمال شده در برگزاری مراسم عزاداری شود، ادامه داد: برخی از گروه‌های مردمی که در بقاع متبرکه فعال هستند با سیاه پوش کردن و نصب بلندگو روی ماشین‌ها در سطح شهر نوای عزای امام حسین(ع) را پخش می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه اولویت امسال این نهاد دولتی استفاده از ظرفیت رسانه‌های استان است، گفت: 14 ویژه‌برنامه محرم در شب‌های محرم از شبکه استانی نور پخش خواهد شد و علاوه برآن حدود25 مبلغ در فضای مجازی در ایام محرم فعال هستند و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خود را ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به توزیع 2 هزار و 500 بسته معیشتی بین خانواده‌های کم درآمد در دهه ولایت، افزود: توزیع اقلام معیشتی در دهه محرم نیز ادامه خواهد یافت تا این عدد به 4 هزار بسته معیشتی برسد، علاوه بر آن، 18 هزار پرس غذای گرم تحت عنوان تبرکات علوی بین نیازمندان توزیع شد و این امر نیز تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام اسکندری با تاکید بر اینکه نیاز اصلی وقف امروز، وقف در زمینه علم و فناوری است، خاطرنشان کرد: پرچم علم و فناوری در کشور ایران بلند شده است و باید به نقطه اوج شکوفایی علم و فناوری در ایران برسیم و در این هدف کلیه رسانه‌ها و صداوسیما با همکاری اداره اوقاف می‌توانند، گام‌های بلندی بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ، یادآور شد: باتوجه به وضعیت اقتصادی نابسامان، وقف در زمینه معیشت مردم در اولویت دوم نیاز وقف امروز جامعه قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در راستای اشتغال‌زایی و کارآفرینی، آموزش 40 نفر در امامزاده سیدمعصوم(ع) در زمینه هنر گوهرتراشی آغاز شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه