English

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان هشدار داد:

کلاهبرداری مجرمان سایبری در قالب جمع آوری نذورات به صورت مجازی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری در قالب جمع آوری نذورات به صورت مجازی با شروع ماه محرم به شهروندان اصفهانی هشدار داد.

کلاهبرداری مجرمان سایبری در قالب جمع آوری نذورات به صورت مجازی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شده که بیشتر مراسم‌های محرم به صورت غیرحضوری برگزار شده و از طریق رسانه‌ها پخش می‌شود ودر چنین شرایطی جمع‌آوری نذورات بصورت مجازی برای رساندن به دست افراد نیازمند از شگردهای مجرمان سایبری بوده که تلاش دارند با سؤ استفاده از  اعتقادات و احساسات شهروندان در ماه محرم به نیت های پلید خود دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: در پی تبلیغات جمع‌آوری نذورات و کمک برای نیازمندان شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد:  به شهروندان توصیه می کنیم حتماً برای هرگونه واریز وجه جهت نذر و کمک خود به قشر آسیب دیده، فقط از طریق شماره حساب‌های نهادهای معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام کرده و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند، همچنین شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در‌ میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه