English

رئیس پلیس فتای استان اصفهان هشدار داد:

کلاهبرداری با شگرد طراحی سامانه جعلی سجام

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری به بهانه ثبت نام در سامانه سجام با استفاده از پیامک یا لینک های جعلی به شهروندان هشدار داد.

کلاهبرداری با شگرد طراحی سامانه جعلی سجام

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به کلاهبرداری با شگرد طراحی سامانه جعلی سجام گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی یا تبلیغات اغوا کننده در شبکه های اجتماعی به بهانه ثبت نام و صدور کد بورسی، اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آنها می کنند.

وی افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان های مربوطه سایر لینک های متفرقه یا تماس ها و پیامک ها قابل اعتماد نیستند و مجرمان سایبری از این طریق اطلاعات شخصی و بانکی افراد را به سرقت می برند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان صرفاً به سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند، چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات هویتی و برداشت غیر مجاز از حساب را فراهم آورد.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در‌ میان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی