English

رئیس پلیس فتای استان اصفهان هشدار داد:

کلاهبرداری از شهروندان با شگرد جشنواره تابستانه پوشاک

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری با شگرد جشنواره تابستانه پوشاک در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.

کلاهبرداری از شهروندان با شگرد جشنواره تابستانه پوشاک

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به کلاهبرداری با جشنواره تابستانه پوشاک گفت: مجرمان سایبری با ارائه فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز مانند: پوشاک، کیف و کفش در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را کرده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: با توجه به تبلیغات گسترده حراج تابستانه در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد: فریب تبلیغات وسوسه انگیز مجرمان سایبری را که ادعا دارند با تخفیف ویژه تابستانی کالای خود را پایین‌تر از قیمت بازار می فروشند نخورند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارش داده شده خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند که معمولا بعد از واریز وجوه هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو نبوده و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

سرهنگ مرتضوی در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات فروش ویژه تابستانه شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه ها با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه تابستانه، قیمت‌هایی باور نکردنی نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز می‌باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه