English

رضوان سلماسی مطرح کرد:

حوزه کودکان طلایه دار برندسازی فرهنگی همدان/ماراتن برندسازی فرهنگی به مقصد خود رسید

تجلیل از شهردار و اعضای شورای اجرایی شهر دوستدار کودک توسط کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان در صحن شورا صورت گرفت.

حوزه کودکان طلایه دار برندسازی فرهنگی همدان/ماراتن برندسازی فرهنگی به مقصد خود رسید

به گزارش خبرنگار ما، رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در مراسم تجلیل از شهردار و اعضای شورای اجرایی شهر دوستدار کودک در صحن شورای شهر، عنوان کرد: برندسازی فرهنگی بعنوان سلماسی افزود: یکی از اهداف شورای اسلامی شسهر  همدان در دوره پنجم در دستورکار کمیسیون فرهنگی اجتماعی قرار گرفته است.

وی مطرح کرد: از آنجایی که کودکان عامل پیوند نسل های گذشته و آینده در هر جامعه ای محسوب می شوند ، انتقال سنت ها ، فرهنگ ها ، اعتقادات ، باورها و پیشینه های هویت بخش و اصلاح محیط اجتماعی در هر جامعه از طریق کودکان مسیر می شود.

وی اضافه کرد: از این رو با توجه به اهمیت کودکان در جامعه، این حوزه، هدف این سیاست گذاری قرار گرفت و ابتکار شهر دوستدار کودک در وزارت کشور و یونیسف بعنوان مصداق اجرایی این حرکت انتخاب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تصر یح کرد: اگر چه طراحی فضاهای شهری و توجه به جنبه های کالبدی شهری در تحقق شهر دوستدار کودک ضروری است،  اما تحقق شهر دوستدار کودک باید با توجه به کرامت و قداست همه ساکنان شهر محقق شود که  تضمین سلامت روحی و جسمی آنان با رعایت حقوق شهروندی گامی اساسی در راستای تحقق شعار شهر دوستدار کودک است .

سلماسی خاطر نشان کرد: حال که شهر دوستدار کودک با رسالت احقاق حقوق کودکان در رشد، یادگیری و توانمندسازی آینده‌سازان این سرزمین فرصتی برای بروز و ظهور توانایی ها و پتانسیل های فرهنگی و اجتماعی شهر به شمار می آید؛ کسب عنوان "پایلوت شهر دوستدار کودک" مجالی دیگر برای معرفی توانایی های کهن بوم همدان فراهم کرده است.

در این راستا تدوین ضوابط شهر دوستدار کودک، طراحی و ایجاد خانه های بازی، گذرهای کودک، اتاق های مادرکودک، استانداردسازی زمین های بازی بوستان ها،و سایر فعالیت های مرتبط و هم راستا با معیارها و شاخصه های شهرهای دوستدار کودک با نگاه کارشناسی و تخصصی در دستورکار قرار دارد.

وی یادآور شد: با پیگیری کمیسیون فرهنگی و با همکاری متولیان، متخصصین، فعالین مدنی در این حوزه، کارگروه تخصصی"شهر دوستدار کودک" در مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان ، ذیل این کمیسیون، فعالیت خود را آغاز و با شکل گیری دبیرخانه ای به این نام، در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری، براساس ابلاغیه وزارت کشور، سیاست های ابلاغی کمیسیون در شهرداری اجرایی شد.

همکاری دستگاه های مرتبط در این حوزه از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سمن ها و تشکل های مردمی قابل توجه و شایسته تقدیر است.

سلماسی ضمن تبریک و ارج نهادن به زحمات و اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه شهر دوستدار کودک و دستگاه های ذیربط، خاطرنشان کرد: نقطه هدف کمیسیون و شورای اجرایی، کسب عنوان و نشان شهر دوستدار کودک و پایلوت شدن، مجوز و فرصت حرکت برای دستیابی به این برند ملی و بین المللی است که از این رو می‌طلبد شاخصه‌ها و دستورالعمل وزارت کشور و سازمان یونیسف ازسوی دبیرخانه، برای هماهنگ کردن اقدامات تمامی دستگاه‌های مرتبط در شهر، با محوریت دبیرخانه شهر دوستدارکودک به طور جدی احصا و به متولیان امر ابلاغ شود.

وی افزود: شایان ذکر است در راستای دریافت نشان و برند "شهر دوستدار کودک" یونیسف، برآنیم که چرخه شهر دوستدار کودک را به صورت موفقیت‌آمیز تکمیل کرده و نشان یا عنوان رسمی را برای همدان دریافت نماییم.

رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: در این راستا استفاده ی حداکثری از پتانسیل ها و زیرساخت های شورای اجتماعی محلات می تواند گامی مؤثر در رسیدن به هدف این حرکت باشد که تشکیل شورای کودکان در شورای اجتماعی محلات، بهره گیری از آموزش شهروندی در تلطیف فضای فکری و عملکردی شهر در جهت مناسب سازی فضای شهری برای کودکان از برنامه های آتی شهر دوستدار کودک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه